۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
بحران برق ربطی به رمز ارزها ندارد| خاموشی ها ادامه دارد، فولادی ها به فکر خودشان باشند!
رییس سندیکای صنعت برق

بحران برق ربطی به رمز ارزها ندارد| خاموشی ها ادامه دارد، فولادی ها به فکر خودشان باشند!

بخشی رییس سندیکای صنعت برق با بیان اینکه بحران برق امسال ربطی به رمز ارزها ندارد، گفت: مزارع استخراج رمز ارز سهمی حدود ۲ هزار مگاواتی مصرف برق کشور را دارند درحالیکه کسری ما حدود ۱۱ هزار مگاوات است.

بازار، گروه آب و انرژی: به گزارش خبرنگار خبرگزاری بازار، علی بخشی رییس سندیکای صنعت برق، در سمینار چالش برق در زنجیره فولاد، با اشاره به کسری ۱۱ هزار مگاواتی در صنعت برق، گفت: بر اساس آنچه اعلام شده مزارع استخراج رمز ارز حدود ۲ هزار مگاوات از برق کشور را مصرف می کنند. به عبارت دیگر حتی اگر رمز ارزها هم نبود بازهم امسال با کسری ۹ هزار مگاواتی و بحران درصنعت برق مواجه بودیم.

او همچنین با بیان  اینکه بحران برق به این زودی ها دست از سر اقتصاد ایران برنمی دارد، ادامه داد : کار تاسیس نیروگاه و افزایش ظرفیت تولید کار زمان بری است و دست کم ۲ تا ۳ سال زمان نیاز دارد. به همین صنایع فولاد  برای کاهش خسارت های ناشی از این کمبود خود به دنبال راهی برای تامین برق مورد نیاز خود باشند و خیلی به امید وزارت نیرو نباشد.  

رییس سندیکای صنعت برق همچنین یکی را از راه کارهای صادرات برق توسط بخش خصوصی دانست و گفت: متاسفانه وزارت نیرو  تجارت برق را در انحصار خود نگه داشته در حالیکه ورود بخش خصوصی به این حوزه می تواند انگیزه سرمایه گذاری در برق را افزایش دهد.  

این فعال اقتصادی در صنعت برق با بیان اینکه سریع ترین راه گذر از این بحران مدیریت مصرف برق است، افزود:  یکی از مشکلات صنعت برق که کمتر به آن اشاره می شود، نبود شبکه مناسب برای توزیع و انتقال است. اتفاقا در برخی موارد دلیل خاموشی ها نه کمبود تولید، بلکه نبود شبکه انتقال مناسب است. به همین دلیل وزارت نیرو  با اصلاح این مشکل دست کم می تواند کمی از بار کمبود در سال های آینده را جبران کند.

کد خبر: ۱۰۶٬۱۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha