۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹
عرضه سیمان در بازار بورس به قیمت‌ها تعادل می‌بخشد
نایب رئیس مجلس:

عرضه سیمان در بازار بورس به قیمت‌ها تعادل می‌بخشد

اردبیل- نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: عرضه سیمان در بازار بورس به تعادل‌بخشی قیمت این محصول و جلوگیری از دلال‌بازی‌های احتمالی کمک خواهد کرد.

علی نیکزاد در گفت‌وگو با بازار، اظهار کرد: یکی از الزامات توسعه کارهای عمرانی و تقویت نظام ساخت و ساز در کشور تأمین سیمان و میلگرد به عنوان اصلی‌ترین مصالح است که ضروری است در ساماندهی بازار با همکاری نهادهای مختلف به ویژه صنعت، معدن و تجارت رویکردها به شکل صحیح مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل فعالیت کارخانه سیمان در نمین بخش عظیمی از نیاز بازار داخلی را تأمین می‌کند، تصریح کرد: با توجه به درخواست‌های مکرر از سوی مسئولان استانی مقرر شد تا کارخانه سیمان نمین همچنان محصول خود را در بورس عرضه نکند بلکه امکان عرضه محصول برای واحدهای سیمان‌بر شناسایی و بر اساس هدف‌گذاری‌ مشخص سازمان صمت این کار به درستی انجام شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اصلی‌ترین علل افزایش قیمت سیمان، فولاد و میلگرد را در هفته‌های اخیر دلال‌بازی و سوداگری عده‌ای در این حوزه اعلام کرد و گفت: ضرورت دارد با یک هدف‌گذاری درست در این بخش به سمتی حرکت کنیم تا در کنار سامان‌ دادن تولیدات در این بخش و عرضه محصولات از طریق بورس، وضعیت به سمتی حرکت کند تا پاسخگوی نیازهای واقعی در کارهای عمرانی و ساخت و ساز باشیم.

نیکزاد افزود: تولید یک میلیون واحد مسکن در سطح کشور و به تناسب آن پاسخگویی به نیاز متقاضیان در طول سال امکان‌پذیر است و ما به راحتی می‌توانیم با همکاری نهادها و مجموعه‌های دولتی و غیردولتی طرح مجلس را در تولید یک میلیون مسکن به شکل جهشی با مشارکت و تلاش پیمانکاران و فعالان این حوزه به وجود آوریم.

وی به بازدید خود از منطقه نمین و سد عنبران اشاره کرد و ادامه داد: در سال‌های اخیر مردم این منطقه منتظر به سرانجام رسیدن این سد بودند که قرار شد ۲۰ میلیارد تومان از طریق منابع وزارت نیرو برای تکمیل این پروژه اختصاص پیدا کند.

نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امیدواریم با تلاش پیمانکار و تأمین اعتبار مناسب این سد تا پایان امسال با ظرفیت ذخیره‌سازی یک‌ میلیون متر مکعب منابع آب فراهم آمده و شاهد افتتاح آن باشیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به احداث تونل دوم حیران نیز اشاره کرد و گفت: قرار شد وزارت راه پیمانکاران را از هر دو سمت آستارا و اردبیل برای حفاری تونل ترغیب و تشویق کرده و به نوعی به سرعت اجرای این پروژه کمک کنند.

کد خبر: ۱۰۶٬۰۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha