۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
میزان مصرف برق در مراکز تجاری استان همدان غیرمتعارف است
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان:

میزان مصرف برق در مراکز تجاری استان همدان غیرمتعارف است

همدان- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه متاسفانه در مراکز تجاری مدیریت مصرف برق حاکم نیست، اظهار کرد: مماشاتی با مشترکین پرمصرف نداریم.

به گزارش بازار، شیرزاد جمشیدی با بیان اینکه در پی افزایش دما و کاهش شدید بارندگی ۱۳ هزار مگاوات ناترازی بین تولید برق کشور و میزان مصرف ایجاد شده است، عنوان کرد: این روند در استان همدان نیز وجود دارد و موجب شده تا با خاموشی ها روبرو شویم.

وی با بیان اینکه با این شرایط برای استان ها سهمیه ای در نظر گرفته است، اظهار کرد: اوج مصرف برق استان همدان در نقطه پیک ۷۶۸ مگاوات بود و در این زمینه سهمیه‌ای که در نظر گرفته شده روزانه بین ۵۸۰ تا ۶۳۰ مگاوات بود بدین سان، باید در بدترین حالت ۱۸۰ تا ۱۹۰ مگاوات برق خاموشی دهیم یا مدیریت مصرف داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان یادآور شد: از اواخر اردیبهشت ماه این ناترازی در تولید برق کشور و استان همدان ایجاد شده اما ما در تولید نقشی نداریم و در حوزه توزیع وظیفه داریم؛ بدین سان سعی داریم تا هر میزان شرکت تولید، برق در اختیار ما قرار دهد با عدالت بین مشترکین تقسیم کنیم.

جمشیدی با بیان اینکه در تقسیم انرژی مسائل دیگری نیز بایستی مدنظر قرار می گرفت، تشریح کرد: به دلیل شرایط حاد دانشگاه علوم پزشکی در وضعیت کرونا و نیاز به برق، باید در برنامه خاموشی؛ این مراکز بدون محدودیت دیده می شدند بدین سان، محدودیت خاموشی مراکز درمانی و بهداشتی را داریم از سویی، برق مخازن آب و چاه‌های آب کشاورزی را نمی‌توانستیم قطع کنیم و مدیریت آن ها نیز باید دقیق انجام می‌شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر، خاموشی برق از طریق شرکت دیسپاچینگ ملی اعمال می‌شود و سعی داریم تا با اطلاع‌رسانی به موقع مردم را نسبت به این برنامه های خاموشی آگاه کنیم.

مماشاتی با مشترکین پرمصرف نداریم و تاکنون نیز با این مراکز تجاری مماشات نداشته ایم

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه متاسفانه شاهدیم که در مراکز تجاری مدیریت مصرف خوبی حاکم نیست، اظهار کرد: مماشاتی با مشترکین پرمصرف نداریم و تاکنون نیز با این مراکز تجاری مماشات نداشته ایم.

جمشیدی با بیان اینکه سعی شده تا به طور جدی بازدیدها در این عرصه را در دستور کار قرار دهیم، گفت: به واحدهای متخلف ابتدا اخطار دادیم و در صورت عدم توجه با همراهی مراجع قضایی قطعی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان این گفتگو با بیان اینکه رفتار ما در مراکز اداری و بانک‌ها هم همینطور بود و برق تعدادی از آن ها قطع شد، مطرح کرد: خوشبختانه در بخش خانگی و اداری مدیریت خوبی صورت گرفته و شاهد همکاری های مناسبی هستیم.

کد خبر: ۱۰۶٬۰۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha