۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
فروش گلفروشان ۳۰ درصد کاهش یافته است| پرداخت مالیات به قوت خود باقی است
رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران خبر داد:

فروش گلفروشان ۳۰ درصد کاهش یافته است| پرداخت مالیات به قوت خود باقی است

شاهرخی، رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران به خبرگزاری بازار گفت: فروش گلفروشان نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲۰ تا ۳۰ درصد کم شده است. با این وجود امسال دولت کاهش مالیات را برای این صنف لحاظ نکرد.

بازار؛ گروه کشاورزی: پرورش دهندگان و فروشندگان گل و گیاه کشور نیز مانند بسیاری دیگر از تولیدکنندگان کشور در شرایط چندان مطلوبی به سر نمی برند و از یکطرف به دلیل شیوع کرونا و از طرف دیگر ببا شروع ماه محرم و صفر و به تبع تعطیلی بسیاری از مراسمات و جشن ها،  وضعیت فروش شان چندان رضایت بخش نیست. به طوری که اکبر شاهرخی رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران به خبرگزاری «بازار» گفت: به دلیل ماه محرم و صفر مثل هر سال چنین مواقعی بازار کساد است و فرش خوبی نداریم. از سوی دیگر با شیوع کرونا شاهد بودیم که تولید کنندگان خُرد، تعطیل شدند و از دور خارج شدند.

شاهرخی افزود: در حال حاضر فروش گل فروشان نسبت به مدت مشابه در سال قبل بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر شده است.

وی تصریح کرد: با وجود کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی فروش گل و گیاه، متاسفانه مالیات مثل سابق است و دولت کاهش مالیات را برای تولید کنندگان لحاظ نکرده است.

علاوه بر ملزومات تولید گل و گیاه مانند نایلون و گلدان، قیمت کودهای مورد نیاز این صنعت نسبت به سال قبل ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد گرانتر شده است

افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی انواع کود مورد استفاده در صنعت گل و گیاه کشور
رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران گفت: اگرچه افزایش قیمت گلدانهای تزئینی را داریم اما در واقع قیمت نهایی را عرضه و تقاضا تعیین می کندو به طوری که الان می‌ توان گفت قیمت‌ های داخلی و صادراتی تقریباً یکسان است و در صورتی که بازار داخل کشش داشته باشد تولیدات در داخل کشور به فروش می‌رسد اما اگر خریداری نداشته باشد به دیگر کشورها از جمله ارمنستان و آذربایجان صادر می شود.  

وی تاکید کرد: در حال حاضر قیمت ملزومات تولید مانند «نایلون، گلدان پلاستیکی، خاک، کود و غیره» بسیار گران شده است. به طوری که به عنوان مثال قیمت کودهای مورد نیاز این صنعت به نسبت سال گذشته بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد گرانتر شده است و همین عامل روی افزایش قیمت ها تاثیر گذاشته است.

گفتنی است در حال حاضر در کل کشور ۱۳ تا ۱۴ هزار هکتار زیر کشت انواع گل و گیاه و ۳۸ هزار هکتار نیز  زیر کشت گل های گلخانه ای داریم.

کد خبر: ۱۰۵٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha