۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۳
گل فروشان بدون مجوز باعث نابسامانی بازار شده‌اند
شاهرخی در گفتگو با بازار:

گل فروشان بدون مجوز باعث نابسامانی بازار شده‌اند

تهران- شاهرخی، رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران گفت: گل فروشان بدون مجوز اتحادیه باعث نابسامانی بازار شده‌اند.

اکبر شاهرخی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه شب عید برای تمام اصناف پر رونق است اما برای گل فروش ها اینطور نیست گفت: دلیل این امر این است که تمام مغازه های سوپر مارکتی، دستفروشان و هر شخصی که می تواند اقدام به گل فروشی می کند.

وی افزود: مسئله دیگری که بر این امر تاثیر می گذارد برپایی نمایشگاه بهاره توسط شهرداری است و مشکل دیگر نیز بازار های گل هستند که به جای اینکه تنها به عمده فروشی بپردازند به خرده فروشی و حتا تک شاخه فروشی روی می آورند.

مخالف نمایشگاه بهاره هستیم

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران گفت: با برپایی نمایشگاه بهاره توسط شهرداری مخالفت کرده ایم اما زورمان به شهرداری نمی رسد پس تنها مکابته کرده ایم و گفته ایم که این میزان فروش گل توسط مغازه داران عضو اتحادیه به فروش نمی رسد

شاهرخی افزود: اگر در ایام نوروز سری به بازار محلاتی بزنیم می بینیم که غرفه های جدید به چند نفر اجاره داده شده و در خارج از بازار گل نیز دو متر دو متر در اختیار دستفروشان قرار گرفته و عملا کاسب گل فروش شب عید نمی تواند فروش درخور توجهی داشته باشد اماکن هم که از ۱۵ اسفند دیگر اجازه مکاتبه را نمی دهد و نمی توانیم مشکلات خود را به موقع با آنها در میان بگذاریم.

وی در ادامه در مورد گرانی ها و تورم بازار ادامه داد: امسال با توجه به گرمای هوا قیمت شاخه های گل ۲۰ الی ۳۰ درصد کاهش یافته است اما میزان فروش تغییری نکرده و بازار گل در رکود به سر می برد.

درخواست کمک از دولت

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران گفت: گل فروشی های اینترنتی که بدون مجوز از اتحادیه فعالیت می کنند مشکلات بسیاری را درست کردند و مردم شکایات بسیاری را در مورد قیمت و کیفیت به ما اعلام می کنند. اتحادیه در این مورد نمی تواند دخالت کند چون آنها جواز فروش از ما نگرفته اند همچنین دستفروشان که در کنار خیابان گل می فروشند ما تنها می توانیم از مردم درخواست کنیم تا از آنان گل خریداری نکنند.

شاهرخی با بیان اینکه در طول سال گل از تمام کشور به تهران می آید و سپس به شهرستان ها فرستاده می شود اما در ایام شب عید و نوروز این قضیه برعکس می شود و فروشندگان غیر مجاز از هر شهری که بتوانند مانند ورامین، شهر های شمال کشور یا محلات گل میخرند و در بازار گل بساط می کنند یا در غرفه هایی که برای همین چند روز اجاره کرده اند به فروش می رسانند تاکید کرد: اتحادیه نمی تواند هیچ نظارتی بر کار این فروشندگان داشته باشد و طبیعتا قیمت گل را نیز نمی تواند تعیین کند. تنها دولت است که می تواند بازار عید گل را سر و سامان دهد و باید به اتحادیه کمک کند مگر دیده ایم که گل فروش برنج بفروشد؟ پس چرا سوپر مارکتی گل می فروشد؟

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران در ادامه با بیان اینکه هنوز بازار گل در زمینه صادرات یا واردات فعالیتی ندارد، از اینکه دولت هیچ کمکی در تهیه مواد اولیه نمی کند گلایه کرد و گفت: تولید کنندگان گل تمام مواد اولیه اعم از کود، سم، حمل و نقل، انرژی، پلاستیک و... را بصورت آزاد تهیه می کنند و در صورت کمک دولت می توانیم به کشورهای آسیایی و همسایه گل صادر کنیم.

کد خبر: ۲۱۳٬۸۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha