۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
۶۰ میلیون مترمکعب از ظرفیت سدهای گلستان خالی است
سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان:

۶۰ میلیون مترمکعب از ظرفیت سدهای گلستان خالی است

گرگان- سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان با اشاره به اینکه نگران بارش‌های نقطه‌ای شدید در روزهای آینده هستیم، گفت: هم‌اکنون ۶۰ میلیون مترمکعب از ظرفیت سدهای استان گلستان خالی است.

سید محسن حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سال گذشته پیش از وقوع سیل در گلستان حدود ۱۰۰ میلیون مترمکعب در سه سد زنجیره‌ای بوستان، گلستان و بوستان در حوضه گرگانرود آب وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه کل حجم آبگیری این سه سد ۱۲۰ میلیون مترمکعب است، یادآور شد: سال گذشته پیش از وقوع بارندگی‌های متناوب در استان فقط بخشی از ظرفیت سد بوستان خالی بود.

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که از حدود دو ماه قبل در استان انجام شده هم‌اکنون ۶۰ میلیون مترمکعب از ظرفیت سدهای استان خالی است.

وی ادامه داد: نگران حجم رواناب‌های ناشی از بارندگی‌های اخیر در استان نیستیم اما نگران هستیم در برخی از نقاط استان شاهد بارش نقطه‌ای شدید باشیم.

حسینی تصریح کرد: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده ممکن است در شهرهای مینودشت، گالیکش، رامیان و علی آباد روز دوشنبه بارش‌های شدید داشته باشیم که منجر به آب گرفتگی موضعی شود.

وی خاطرنشان کرد: بخش دیگر نگرانی ما از بابت پیوستن بارش های نقطه‌ای شدید در رودخانه‌ها و رسیدن آنها به گرگانرود و ایجاد مشکل در شهر آق قلا هستیم.

کد خبر: ۱۰٬۵۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha