۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
بانک‌ها گلوگاه تولید را مسدود نکنند 
کارشناس حوزه کسب و کار:

بانک‌ها گلوگاه تولید را مسدود نکنند 

اردبیل- منیری، کارشناس و متخصص حوزه کسب و کار گفت: بانک‌ها نباید گلوگاه تنفسی تولید را مسدود کرده و با بخشنامه‌های خلق‌الساعه فعالان تولید و کارآفرینان را در تنگنا قرار دهند.

سید مهدی منیری در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: یکی از عناصر اصلی در بحث سرمایه‌گذاری توسعه کسب و کارهای صنعتی، کشاورزی و خدماتی، استفاده از ظرفیت بانک‌ها در تأمین نقدینگی است که اگر مدیریت صحیح در این حوزه شکل بگیرد نه تنها مشکلات افزوده نمی‌شود بلکه منابع بانک‌ها در مسیر تولید به اشتغال و کارآفرینی منجر می‌شود.

وی وظیفه بانک‌ها را هدایت منابع مالی و پولی در مسیر واقعی تولید و خلق اشتغال توصیف کرد و گفت: هر گونه پرداخت منابع در خارج از این قاعده و ضوابط به شکل وسیع و گسترده عقلانی به نظر نمی‌رسد که ضروری است نقدینگی به سمت تولید و کارهای مولد هدایت شود.

کارشناس و متخصص حوزه کسب و کار سرمایه اصلی بانک‌ها را پس‌انداز مردم عنوان کرد و افزود: تا زمانی که این منابع به سمت درست تولید هدایت نشود، امکان بهره‌وری و خلق اشتغال و افزایش توان اقتصادی فراهم نمی‌آید و بهتر است بانک‌ها با تسهیل خاص این منابع را در مسیر تولید و اشتغال هدایت کنند.

منیری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اکثر واحدهای تولیدی هم اکنون در تأمین مواد اولیه و حتی راه‌اندازی فازهای جدید به منابع بانکی نیاز دارند که پرداخت تسهیلات در این حوزه باید به شکل راحت و آسان انجام شود.

وی با انتقاد از بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های متعدد و گاه خلق‌الساعه توسط بانک‌ها به شکل داخلی در ایجاد محدودیت برای عرضه نقدینگی به تولید و اشتغال اضافه کرد: ۸۰ درصد این بخشنامه‌ها زاید و غیرضرور است و جز ایجاد محدودیت برای فعالیت بانک‌ها هیچ ثمره‌ای ندارد و شایسته است با کنار گذاشتن آنها به تقویت تولید کمک شود.

منیری بیان کرد: ضروری است بانک‌های عامل به دور از نگاه بنگاه‌داری و تأمین منابع داخلی برای واحدهای اقتصادی خود به صورت گسترده امکان توسعه و تقویت تولید را فراهم کرده و گلوگاه تنفسی تولید کشور را مسدود نکنند.

وی ادامه داد: البته در بحث سرمایه‌گذاری باید اهلیت‌سنجی مورد توجه قرار گیرد تا افرادی که شایستگی اجرای طرح‌های کارآفرینی را دارند، در این حوزه ورود پیدا کرده و به جلوگیری از انحراف مسیر تولید کمک کنند.

کارشناس و متخصص حوزه کسب و کار لازمه تولید با عشق و علاقه و پرهیز از نگاه مقطعی و سودآوری توصیف کرد و گفت: کارآفرینان واقعی در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند و تلاش شبانه‌روزی انجام می‌دهند تا در این عرصه با تسلط کامل بر محیط کسب و کار بتوانند برای جوانان این مرز و بوم اشتغال ایجاد کنند.

کد خبر: ۱۰۵٬۷۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha