۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
چند روش کلیدی برای افزایش عمر گوشی های آیفون ۱۱

چند روش کلیدی برای افزایش عمر گوشی های آیفون ۱۱

با بررسی لیست قیمت گوشی اپل که تقریبا در تمام دنیا از گوشی های گران قیمت محسوب می شوند، عقل سلیم می‌گوید که قاب یا کیس برای آیفون ایده خوبی است.

به گزارش بازار، آیفون از سال ۲۰۰۷ که متولد شد، در جهان توفان به پا کرد. امروزه، اما باتوجه به قیمت دلار، قیمت گوشی اپل نیز به طور سرسام‌آوری افزایش یافته و دیگر در توان هرکسی نیست که تا گوشی هوشمندش خراب شد سریع برود یک گوشی دیگر بخرد. به عنوان مثال، اگر شما آیفون ۱۱ داشته باشید، ارتقای آن به مدل بالاتر بسیار مشکل است، پس برای این که عمر گوشی شما افزایش پیدا کند، چند نکته‌ی کلیدی را رعایت کنید.

گوشی آیفون خود را در کیس قرار ندهید

با بررسی لیست قیمت گوشی اپل که تقریبا در تمام دنیا از گوشی های گران قیمت محسوب می شوند، عقل سلیم می‌گوید که قاب یا کیس برای آیفون ایده خوبی است چون اگر آیفون از دست رها شود، ممکن است از آن در برابر آسیب محافظت کند؛ اما متأسفانه اکثر قسمت‌های آیفون را عایق کرده و از خروج گرما جلوگیری می‌کند. با گرم شدن گوشی آیفون شما، قطعاتی مانند باتری و ماژول WiFi می‌توانند آسیب ببینند.

چند سال پیش، برخی از دارندگان آیفون ۴S با خرابی کامل ماژول WiFi خود مواجه شدند. Appledystopia در پی این موضوع مطالب زیادی نوشت و اعلام کرد که گرما باعث می‌شود تا لحیم پایه‌های این قطعه ذوب شده و به ماژول WiFi  آیفون S۴ آسیب برسد.

چند روش کلیدی برای افزایش عمر گوشی های آیفون ۱۱

۲ـ  هنگام شارژ کردن گوشی اپل خود را خاموش کنید

فرایند شارژ گوشی موبایل باعث ایجاد گرما می‌شود. اگر از گوشی آیفون خود در حین شارژ استفاده کنید، گرمای بیشتری تولید می‌کند. این باعث کاهش طول عمر باتری می‌شود. حتی می‌تواند به اجزای داخلی آسیب برساند. خاموش کردن آیفون در حین شارژ، تولید گرما را به حداقل می‌رساند. همچنین باعث می‌شود آیفون سریعتر شارژ شود.

۳ـ گوشی آیفون خود را بیش از ۸۰٪ شارژ نکنید

اگر می‌خواهید باتری آیفون شما برای مدت زمان طولانی‌تری به گوشی شما خدمت کند، آیفون خود را بیش از ۸۰٪ شارژ نکنید. با شارژ شدن باتری لیتیوم-یونی، با نزدیک شدن ۱۰۰٪ به باتری، فشار بیشتری وارد می‌شود.

آیفون همچنین پس از شارژ بیش از ۸۰٪ باتری، وارد حالت « trickle mode» می‌شود که سرعت شارژ را به میزان زیادی پایین می‌آورد. این کار برای به حداقل رساندن استرس باتری با نزدیک شدن به ۱۰۰٪ شارژ انجام می‌شود. به همین دلیل، توصیه می‌شود با رسیدن میزان شارژ به ۸۰٪، شارژ کردن را متوقف کنید.

۴ـ گوشی آیفون خود را با شارژر اصلی شارژ کنید

آیفون دارای شارژر است و بهترین مورد برای استفاده است. با استفاده از شارژرهای متفرقه احتمال دارد باتری آیفون شما به طرز چشمگیری گرم شود. گرما واقعاً دشمن گوشی آیفون شماست. باتری را خراب می‌کند، اما اگر گوشی شما بیش از حد گرم شود، ممکن است به دیگر اجزای داخلی آن آسیب برساند.

چند روش کلیدی برای افزایش عمر گوشی های آیفون ۱۱

۵ـ باتری گوشی خود را کالیبره کنید

آیفون‌های قدیمی دارای کتابچه‌ی راهنمای کوچکی بودند و نکاتی را در مورد مراقبت به کاربران توصیه می‌کرد که آیفون خود را ماهی یکبار به طور کامل تخلیه و شارژ کنند. این فرایند به کالیبراسیون باتری معروف است. اگرچه کالیبره کردن باتری هنوز هم ضروری است اما اپل دیگر توصیه نمی‌کند زیرا خرابی باتری ممکن است کاربران را ترغیب به ارتقاء به دستگاه جدید کند. به نظر می‌رسد که اپل به دلیل بازاریابی بهتر برای دستگاه‌های جدیدتر این توصیه را حذف کرده است. کالیبراسیون باتری هنوز باید انجام شود، حتی با جدیدترین مدل‌های آیفون زیرا این دستگاه‌ها هنوز از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌کنند. بهتر است هر ماه یک بار این کار را انجام دهید.

کالیبراسیون به iOS کمک می‌کند تا محدوده کامل شارژ باتری آیفون  شما را پیدا کند. اگر آیفون شما قبل از رسیدن به ۰ به طور غیر منتظره خاموش می‌شود، کالیبراسیون معمولاً آن را برطرف می‌کند. کالیبراسیون می‌تواند طول عمر باتری شما را افزایش دهد. بر اساس جزوه آیفون ۴ اپل، تخلیه کامل باتری این اطمینان را می‌دهد که یون‌های لیتیوم منفرد از عدم فعالیت جلوگیری نمی‌کنند. اگر آیفون خود را دائماً خاموش کنید، این اتفاق می‌افتد.

۶ـ گوشی آیفون را روی حالت کم مصرف قرار دهید

هنگامی که شارژ باتری شما به زیر ۲۰٪ رسید، iOS از شما می‌خواهد که حالت Low Power را روشن کنید. مطمئناً همه این اعلان‌ را دیده‌اند. همه نمی‌دانند که می‌توانند به طور دائم از حالت کم مصرف استفاده کنند. انجام این کار عمر باتری را افزایش می‌دهد و همچنین فشار حرارتی باتری شما را به حداقل می‌رساند. سعی کنید همیشه از آن استفاده کنید.

۷ـ از استفاده از دکمه‌ها و کلیدهای فیزیکی خودداری کنید

اپل به تدریج قطعات متحرک را از دستگاه ها حذف می‌کند، زیرا آنها مستعد خرابی هستند. اگرچه ما با دکمه‌های فیزیکی مشکلی نداریم، اما به خوبی می‌دانیم که به مرور معیوب می‌شوند و از کار می‌افتند.

۸ـ گزارش استفاده از باتری را مرور کنید

iOS ۱۱ گزارش جدیدی از میزان استفاده از باتری را ارائه کرد که در iOS ۱۲ بهبود یافته است. اگر می‌خواهید بدانید کدام برنامه‌ها بیشترین مصرف انرژی را دارند، مرور این گزارش ضروری است. مواردی وجود داشته است که برنامه نویسی نامناسب منجر به برنامه‌هایی شده است که انرژی باتری را می‌بلعند و باعث داغ شدن باتری می‌شوند، سعی کنید این چنین برنامه‌هایی را حذف کنید.

چند روش کلیدی برای افزایش عمر گوشی های آیفون ۱۱

۹ـ در صورت امکان از شبکه WiFi استفاده کنید

داده‌های تلفن همراه می‌توانند ضعیف یا قوی باشند. همه چیز بستگی به قدرت سیگنال سلولی آیفون شما دارد. یک سیگنال ضعیف اجزای سلولی را مجبور به استفاده از قدرت بیشتر می‌کند. وقتی باتری و اجزای سلولی شما بیشتر کار می‌کنند، گرمای بیشتری تولید می‌کنند. این می‌تواند طول عمر آیفون  شما را کاهش دهد.

اگر در خانه هستید، در دفتر یا هر جایی که دارای شبکه WiFi است، توصیه می‌شود به WiFi متصل شوید. این کار باعث می‌شود تا هم از سیگنال قوی و پایدارتری برخوردار شوید و هم از گرم شدن گوشی و آسیب دیدن قطعات آن جلوگیری کنید.

۱۰ـ صفحه نمایش گوشی خود را با یک پارچه میکروفیبر تمیز کنید

اگرچه آیفون با دوام است، اما صفحه نمایش لمسی برای همیشه دوام نمی آورد. هنگام تمیز کردن آیفون، مراقبت از صفحه لمسی آن بسیار مهم است. پاک کننده‌های زبر می‌توانند به پوشش اولئوفوبیک آسیب برسانند.

بهترین راه برای تمیز کردن هر دستگاه با ارزش، استفاده از پارچه میکروفیبر است. هنگام تمیز کردن آیفون خود از هیچگونه شوینده یا حلال استفاده نکنید. میکرو فیبر فوق العاده خوب و بدون هیچ گونه سایشی تمیز می‌کند. اگر دستگاه شما بسیار کثیف است، ممکن است لازم باشد از یک ماده پاک کننده ملایم استفاده کنید. برای این منظور دستمال مرطوب عینک توصیه می‌شود. توجه داشته باشید که برخی از دستمال‌های مرطوب عینک در واقع ساینده هستند و از شوینده‌های سخت استفاده می‌کنند.

آیفون بیش از ۱۰۰۰ دلار را با دستمال مرطوب ارزان قیمت پاک نکنید! این دستمال مرطوب ارزان قیمت فراتر از آسیب به پوشش، تکه‌های پرز از الیاف دستمال را باقی می گذارد.

۱۱ـ مطمئن شوید که حداقل ۱ گیگابایت فضای ذخیره سازی موجود دارید

اگر حافظه‌ی داخلی گوشی آیفون شما به طور کامل پر شود، یقین داشته باشید که سرعت گوشی با افت بسیار زیادی مواجه می‌شود. به نظر می‌رسد شواهد بسیاری نشان داده‌اند که با تکمیل شدن ظرفیت حافظه‌ی ذخیره سازی داخلی آیفون، سرعت دستگاه کاهش می‌یابد. با حذف فایل‌هایی که به آن صورت استفاده نمی‌کنید یا انتقال آن‌ها به حافظه‌ی جانبی یا رایانه‌ی شخصی خود می‌توانید مقدار فضای آزاد لازم را ایجاد کنید.

کد خبر: ۱۰۵٬۶۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha