۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
افزایش ۴.۸ درصدی تولید معادن مس جهان
مرکز مطالعات بین المللی مس گزارش داد؛

افزایش ۴.۸ درصدی تولید معادن مس جهان

تولید معادن مس جهان در ۵ ماهه نخست ۲۰۲۱ افزایش یافت و به مرز ۸.۶ میلیون تن رسید. در این مدت ظرفیت تولید معادن نیز رشد ۴.۵ درصدی داشته و ۱۰.۶ میلیون تنی شده است.

 به گزارش بازار به نقل از ایمیدرو، براساس جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، معادن مس جهان از ابتدای ماه ژانویه تا پایان می ۲۰۲۱ میلادی، حدود ۸ میلیون و ۵۹۴ هزار تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تن بود که حاکی از افزایش حدود ۴.۸ درصدی تولید است.

از این میزان، ۴ میلیون و ۵۸۰ هزار و ۷۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، یک میلیون و ۸۴۰ هزار و ۴۰۰ تن «آسیا»، یک میلیون و ۳۲ هزار و ۸۰۰ تن «آفریقا»، ۷۴۴ هزار و ۵۰۰ تن «اروپا» و ۳۹۵ هزار و ۲۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

افزایش ۴.۵ درصدی ظرفیت معادن مس
در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۱۰ میلیون و ۶۴۵ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی (۱۰ میلیون و ۱۸۳ هزار تن)، حاکی از افزایش ۴.۵ درصدی است.

افزایش ۳.۹ درصدی تولید مس تصفیه شده
فعالان مس جهانی در ۵ ماهه ۲۰۲۱، حدود ۱۰ میلیون و ۲۷۸ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۹ میلیون و ۸۹۰ هزار تن بود که نشان دهنده افزایش حدود ۳.۹ درصدی است.

افزایش ۱.۸ درصدی ظرفیت تولید مس تصفیه شده
ظرفیت تولید کارخانه های مس تصفیه شده در جهان طی ۵ ماهه ۲۰۲۱ میلادی، ۱۲ میلیون و ۵۲۱ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی (۱۲ میلیون و ۲۹۵ هزار تن)، ۱.۸ درصد افزایش یافت.

قیمت جهانی مس؛ ۹۴۲۳ دلار
بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس اکنون (۶ شهریور ۱۴۰۰) حدود ۹۴۲۳ دلار در تن است.

کد خبر: ۱۰۵٬۱۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha