۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
لنت ترمز ۱۰ درصد گران شد| التهاب بازار لوازم یدکی با افزایش نرخ ارز
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی تهران خبر داد

لنت ترمز ۱۰ درصد گران شد| التهاب بازار لوازم یدکی با افزایش نرخ ارز

کاظمی سخنگوی صنف اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو، به خبرنگار بازار گفت: لنت ترمزهای تولید داخل طی یکماه گذشته ۱۰ درصد و نمونه وارداتی در یک هفته گذشته همین مقدار افزایش قیمت را تجربه کردند.

بازار؛ گروه خودرو: مهدی کاظمی سخنگوی صنف اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو با اشاره به افزایش نرخ ارز در روزهای گذشته، گفت: قیمت قطعات در بازار به دلیل تثبیت نرخ ارز در کانال ۲۵ هزار تومان تا یک ماه گذشته متعادل و پایدار بود. اما در روزهای گذشته به دلیل افزایش قیمت ارز، بازار لوازم یدکی با التهاب همراه شده است.

این مقام صنفی در خصوص در افزایش احتمالی ۲۰ درصدی لنت‌ترمز، بیان کرد: در یک ماه گذشته قیمت لنت‌ترمزهای داخلی حدود ۱۰ درصد افزایش یافت. این افزایش ۱۰ درصد به غیر از بالارفتن ۲۰ درصد قیمت این قطعه در ابتدای سال جاری به دلیل بالارفتن نرخ نهاده‌های تولید بوده است. به بیانی بهتر از ابتدای سال تاکنون قیمت لنت ترمز ۳۰ درصد رشد را تجربه کرده است.

وی با اشاره به موضوع افزایش نرخ ارز در خصوص احتمال گران شدن لنت‌ترمز تولید داخل، افزود: رشد قیمت ارز منجربه بالارفتن بها مواداولیه این قطعه در روزهای آینده خواهد شد. بنابراین تولیدکننده برای ایجاد صرفه اقتصادی تولید، مجبور به افزایش قیمت محصول خود در روزهای آینده خواهد بود. همچنین باید اشاره کرد که قیمت لنت‌ترمزهای وارداتی در یک هفته گذشته رشد ۱۰ درصدی را همزمان با افزایش بها ارز تجربه کردند.

کاظمی در پاسخ به احتمال گران شدن لوازم یدکی در بازار همسو با جهش نرخ ارز، گفت: اگر قیمت ارز به کانال ۲۰ تا ۱۵ هزار تومان بازگردد، قیمت قطعات طی دو ماه ۴۰ درصد کاهش را تجربه خواهد کرد. بها لوازم یدکی ارتباط مستقیمی با نرخ ارز دارد، زیرا تولید کنندگان و بازرگانان برای تامین محصول خود از خارج نیازمند استفاده از ارز هستند.

کد خبر: ۱۰۵٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha