۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
خسارت‌های سیل به واحدهای بوم گردی‌ گلستان پرداخت نشد
رئیس انجمن حرفه‌ای بوم گردی‌های گلستان:

خسارت‌های سیل به واحدهای بوم گردی‌ گلستان پرداخت نشد

اگرگان- رئیس انجمن حرفه‌ای بوم گردی‌های استان گلستان گفت: سیل سال گذشته به تمام واحدهای بوم گردی استان خسارت وارد کرد اما تا این لحظه خسارت‌های ناشی از سیل پرداخت نشد.

عباسعلی باقری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سیل سال گذشته خسارت سنگینی به واحدهای بوم گردی گلستان وارد کرد اما هیچ یک از خسارت های وارده جبران نشد.

وی افزود: وقوع سیل به طور مستقیم فقط به واحدهای بوم گردی مناطق شمالی استان خسارت وارد کرد اما  تبلیغات سوء صدا و سیما و نگرانی‌های ایجاد شده فعالیت بسیاری از واحدهای بوم گردی استان تحث تاثیر قرار داد و بسیاری از رزروها کنسل شد.

رئیس انجمن حرفه‌ای بوم گردی‌های استان گلستان ادامه داد: با این اتفاق تمام بوم گردی های استان با عدم اشتغال، خسارت و عدم مراجعه کننده مواجه شدند.

وی اضافه کرد: پس از سیل وعده های بسیاری در خصوص استمهال وام های بانکی و جبران خسارت به واحدهای بوم گردی استان داده شد اما این وعده ها عملی نشد.

باقری بدون اشاره به میزان خسارت وارد شده ناشی از سیل سال گذشته، خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام مسئولان در روزهای پایانی سال گذشته اعتبار خسارت های سیل به بوم گردی های استان ابلاغ شد اما این اعتبار تخصیص پیدا نکرده و با شیوع بیماری کرونا به تخصیص این اعتبار امیدی نیست.

وی یادآور شد: با شیوع کرونا در استان گلستان فعالیت واحدهای بوم گردی استان ممنوع شده است و بعید است این خسارت های مالی برای بوم گردی های استان قابل جبران باشد.

وی بیان کرد: واحدهای بوم گردی مشاغل نوپایی هستند و نیاز به حمایت های دولتی دارند اما تاکنون این حمایت‌های مالی مشمول واحدهای بوم گردی استان نشده است.

باقری گفت: سال گذشته به غیر از صندوق کارآفرینی امید سایر بانک های گلستان استمهال وام‌های واحدهای بوم گردی را اجرایی نکردند و بعید است امسال هم تاخیر سه ماهه پرداخت اقساط تسهیلات اجرایی شود.

کد خبر: ۱۰٬۵۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha