۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
 ۱۶ درصد محصول انار تولیدی طارم به صورت رب فرآوری می‌شود
رئیس جهاد کشاورزی زنجان:

۱۶ درصد محصول انار تولیدی طارم به صورت رب فرآوری می‌شود

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه بیش از ۱۶ درصد محصول انار تولیدی شهرستان طارم به صورت رب انار فرآوری می‌شود، گفت: فرآوری محصول انار اغلب به روش سنتی است.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه برداشت انار از باغات شهرستان طارم آغاز شده است،گفت: سه هزار بهره بردار در یک هزار و ۷۵۰ هکتار زمین مشغول برداشت انواع انار هستند. 

وی  با بیان اینکه امسال بیش از ۲۷ هزار تن انار از انارستان‌های شهرستان طارم برداشت می شود،اظهار کرد: برداشت زود هنگام این محصول به علت گرمای هوا و همچنین کمبود بارش‌ بوده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه ۱۵ نوع انار در شهرستان طارم تولید می شود، گفت: شاه‌بار قرمز و سفید، می‌خوش، پست کدویی، کبابی، ملیس ترش، ملس شیرین، پوست سیاه، پوست سفید، کله نار، ترش جنگلی، راغ، دوستی، یوسف خانی و ملس ساوه از جمله انواع محصول انار تولیدی در شهرستان طارم اسـت. 

تاراسی با بیان اینکه انار از محصولات مهم تولیدی شهرستان طارم است، تاکید کرد: انار تولیدی شهرستان طارم بسیار با کیفیت است. 

وی با بیان اینکه بیش از ۱۶ درصد محصول انار تولیدی این شهرستان به صورت رب انار فرآوری می‌شود، ابراز داشت: ۸۴ درصد از انار تولیدی این شهرستان به صورت تازه‌خوری بوده و به سایر استان‌ها و کشورهای قطر و روسیه هم ارسال می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه با بیان اینکه فرآوری محصول انار اغلب به روش سنتی رب انار است، ابراز داشت: در شهرستان طارم بانوان در منازل نسبت به تهیه رب انار فعالیت می کنند.

کد خبر: ۱۰۴٬۹۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha