۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
خسارات غیرقابل جبران برق برای تولید کننده ها/ دولت مثل تلویزیون یکطرفه است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

خسارات غیرقابل جبران برق برای تولید کننده ها/ دولت مثل تلویزیون یکطرفه است

کرج- مدیرعامل کارخانه قفل رجبی گفت: با قطعی برق علاوه بر سوختن دستگاه ها، با وجود بیکار ماندن سه ساعته کارگران، باید روزانه پنج میلیون تومان حق بیمه و ۲۵ میلیون تومان هم حقوق آنها را پرداخت کنیم.

«جعفر رجبی» مدیرعامل کارخانه قفل و یراق رجبی در گفتگو با بازار گفت: دستگاه هایی که با کامپیوتر کار می کند، در اثر قطعی برق می سوزد و کارگران که در روز ۷ ساعت و ۴۰ دقیقه کار می کنند، وقتی ۳ ساعت برق قطع است کاری نمی توانند انجام دهند و علاوه بر آسیب دستگاه ها باید روزانه ۵ میلیون تومان حق بیمه و ۲۵ میلیون تومان حقوق آنها را پرداخت کنیم. در حالیکه اگر قطعی برنامه ریزی و اعلام شده باشد ما هم دستگاه ها را روی آن مدار تنظیم می کنیم و کارگران را در آن ساعت به کار می گیریم.

رجبی با بیان اینکه هزینه های تولید به طور روزانه افزایش دارد گفت: همه چیز را بسته به قیمت دلار کرده اند. گرانی دلار به منِ تولیدکننده که در سال یک بار هم رنگ دلار را نمی بینم چه ربطی دارد؟ اما باید تاوانش را من بدهم. اگر این افزایش قیمت تولید را روی محصول بکشم جنس را کسی خریداری نمی کند.

وی افزود: در کشور ما شب می خوابیم و صبح که بیدار می شویم تعرفه آب، گاز و برق گران شده، ۳ رئیس جمهور در کشور عوض شد اما به من یک لیتر گازوئیل دولتی برای ماشین آلات کارخانه ندادند و گازوئیل را باید آزاد خریداری کنم. و یک کپسول گاز ۱۰ هزار تومانی که برای قالبسازی مورد نیاز کارخانه است را چون پیدا نمی شود باید ۱۰۰ هزار تومان خریداری کنم. همین مشکلات ریز است که تولید را با مشکل مواجه یا متوقف می کند.

دولت ما مثل تلویزیون است فقط یکطرفه حرف می زند
وی با بیان اینکه دولت ما مثل تلویزیون است، گفت: فقط حرف می زند اگر بخواهی جواب بدهی که نمی شنود. دولت هم فقط می گیرد و چیزی به کسی نمی دهد.

رجبی افزود: دولت و بانک ها دوستان خوبی هستند، پول که می دهند کمک به کارخانه دارهاست ولی یک «اما» وجود دارد. گاهی کارخانه دار به وظایف خود عمل نمی کند و وام دریافتی را جای دیگر خرج می کند.

مدیرعامل کارخانه قفل رجبی اضافه کرد: کاغذ بازی بانک ها و سنگ اندازی و مانع تراشی آنها از مشکلاتی است که تولیدکننده با آنها درگیر است. اگر قرار باشد تولید رونق بگیرد ابتدا باید این مشکلات ریز برداشته شود.

کد خبر: ۱۰۴٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha