۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
 رشد درآمد و سود خالص شرکتهای چینی_ هنگ کنگی با ۱۱.۸ درصد افزایش
گزارش بزرگترین کارگزاری چین از سال ۲۰۱۹

رشد درآمد و سود خالص شرکتهای چینی_ هنگ کنگی با ۱۱.۸ درصد افزایش

پس از ارائه گزارش رشد دو رقمی درآمد و سود خالص سال ۲۰۱۹ در پنجشنبه گذشته، جاه طلبی های چینی ها برای ساختن شرکتهای بزرگ بورسی توسط شرکت سرمایه گذاری سیتیک که بزرگترین کارگزاریهای این کشور محسوب میشود، تقویت شد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از چاینا مورنینگ پست، درآمد کل شرکت شانگهای و هنگ کنگ با ۱۱.۸ درصد افزایش در سال گذشته به ۵۷.۱ میلیارد یوان (۸.۱ میلیارد دلار) درست برعکس افت ۱۰.۴ درصدی در سال ۲۰۱۸، رسید.

 همچنین براساس این گزارشها، سود خالص این شرکتها با ۳۰.۲ درصد افزایش به ۱۲.۲ میلیارد یوان رسید در حالی که این نرخ در سال ۲۰۱۸ معادل ۱۷.۹ درصد گزارش شد.

کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین که ناظر بر بورس این کشورمی باشد، سال گذشته اعلام کرد که پکن خواستار ترغیب و تشویق کارگزاری های چینی برای دستیابی به رشدی شاخص و تبدیل شدن به شرکت های بورسی رده بالا می باشد.

بر اساس گزارشات این ماه شرکت مدیریت دارایی چین Cinda ارائه دهنده مشاوره های سرمایه گذاری در مورد بورس اوراق بهادار، در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹، کل دارایی های گلدمن ساکس برابر ۱.۰۱ تریلیون دلار آمریکا برابر با کل دارایی شرکت های بورسی چین بوده است.

در همین راستا تحلیلگر ارشد در رتبه بندی اعتبار بین المللی چین اظهار کرد که همانطور که ناظرین، شرکتهای بورسی را ترغیب به قوی ترشدن و گسترش میزان تجارت خود می کنند، شرکت های بزرگ به نفع خود به فعالیتهایشان ادامه داده و انتظار می رود که سهام بازار خود را از طریق ادغام با شرکتهای کوچکترگسترش دهند.

شرکت سیتیک (یکی از بزرگترین شرکتهای چند صنعتی بزرگ و چندملیتی که متشکل از ترکیبی از چندین نهاد تجاری که در صنایع کاملا متفاوت تحت یک گروه شرکتی فعالیت می کنند، می باشد و معمولاً یک شرکت مادر و بسیاری از شرکت های تابعه را درگیر می کند) سازنده شاخص هانگ سنگ بورس هنگ کنگ در ۱۱ مارس سال جاری مالکیت ۱۰۰ درصدی سهامداری در بورس گوانگ ژو را به پایان رساند و به شرکت بورس جنوب چین Citic Securities South China Company تغییر نام داد.

این شرکت اعلام کرد که با دستیابی به این هدف،  قصد دارد خدمات خود را در جنوب چین ارتقا بخشد و به پکن در جهت ساخت منطقه خلیج بزرگ گواندونگ-هنگ کنگ- ماکائو (منطقه ای ویژه تحت عنوان حاکمیتی یک کشور و دو سیستم) کمک کند.

برای اکتساب این امر، ۳۱ استان، مناطق خودمختار و شهرداری های سرزمین اصلی چین  تحت پوشش و درگیر خواهند شد.

کد خبر: ۱۰٬۴۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha