۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶
قول مساعد وزیر پیشنهادی صمت برای توجه جدی به بخش صنعت استان اردبیل و توسعه متوازن با معادن
نماینده اردبیل در مجلس به بازار خبر داد:

قول مساعد وزیر پیشنهادی صمت برای توجه جدی به بخش صنعت استان اردبیل و توسعه متوازن با معادن

اردبیل _ موسوی، نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: استان اردبیل با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان از توسعه ناهمگن صنعتی در کشور و نبود یک انسجام عملی در این حوزه رنج می برد.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در زمان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهای دولت سیزدهم تمام رایزنی‌ها و برنامه‌ریزی‌های نمایندگان استان به ویژه وزرای حاضر در کمیسیون‌های اقتصادی مجلس سعی کردیم تا قول مساعد برای توسعه متوازن بخش صنعت در استان‌های محروم و کمتر توسعه یافته نظیر اردبیل را با شاخص توسعه استان‌های پیشرو بگیریم.

وی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت از سوی رئیس جمهور، وزیری انقلابی و تحول‌گراست و قول مساعد داده تا بر اساس سیاست‌های کلی بخش صنعت و افزایش توان رقابت‌پذیری و سایر مؤلفه‌های مهم در این بخش توجهی جدی به استان‌های کمتر توسعه یافته و محروم نظیر اردبیل داشته باشد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: ما از وزیر صنعت، معدن و تجارت در صورت حضور در کابینه دولت سیزدهم انتظار داریم تا با نگاه عادلانه به توسعه صنایع بزرگ و مادر استان اردبیل را در ردیف استان‌های متحول‌ شده در چهار سال آینده قرار دهد که قطعا در این زمینه تلاش مسئولان استانی نیز مؤثر خواهد بود.

موسوی یکی از ظرفیت‌های بی‌نظیر استان اردبیل را بخش معدنی در کنار فعال کردن واحدهای صنعتی راکد اعلام کرد و افزود: با دادن مشوق‌های لازم بر اساس آمایش سرزمینی توسعه متوازن در بخش صنعت و معدن خواسته و مطالبه به حق اهالی این استان است که سعی خواهیم کرد به این مطالبه به حق جامه عمل بپوشانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار تلاش برای توسعه همه این زیرساخت‌ها در اولویت اول دولت سیزدهم با کابینه کارآمد خود باید اولویت اصلی را بر تأمین کالاهای اساسی و بهبود معیشت مردم قرار دهد تا بخش عظیمی از جمعیت کشور از اوضاع فلاکت‌بار کنونی نجات پیدا کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هر چند انتشار ویروس منهوس کرونا به تعطیلی واحدهای صنعتی و صنوف مختلف منجر شده و مردم را در مضیقه و تنگنای جدی قرار داده اما در قالب نظام هماهنگ پرداخت تسهیلات و منابع بانکی و سرمایه‌ در گردش مورد نیاز در تأمین مواد اولیه این واحدها انتظار می‌رود بانک‌های عامل نیز کمک‌ کار اصلی در این حوزه باشند.

کد خبر: ۱۰۴٬۳۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha