۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
 ۲۲ درصد صادرات ایران به اوراسیا مشمول تعرفه ترجیحی شد
مدیرکل دفتر همکاری های بین الملل گمرک:

۲۲ درصد صادرات ایران به اوراسیا مشمول تعرفه ترجیحی شد

ساری - مدیرکل دفتر همکاری های بین الملل گمرک گفت: ۲۲ درصد از صادرات ایران به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا مشمول تعرفه ترجیحی شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، حسن کاخکی پیش ازظهر شنبه در حاشیه همایش آشنایی با فرصت های توسعه اقتصادی ب ااتحادیه اوراسیا با اشاره به اینکه پس از الحاق به اتحادیه اوراسیا تاکنون بیش از ۱۸۵ میلیون دلار کالا به کشورهای عضو صادر شده است، گفت: این درحالی است که ۲۲ درصد کالاها به ارزش ۴۲ میلیون دلار مشمول صادرات تعرفه ترجیحی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت بیش از ۲۸۳  میلیون دلار کالا از کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا به ایران وارد که شد که ۸۶ درصد مشمول تعرفه ترجیحی شده است و باید فاصله عمیق موجود در بخش صادرات و واردات را پرکنیم.

وی به پتانسیل های بالای بازار صادراتی اوراسیا اشاره و اضافه کرد: گمرک جمهوری اسلامی برای حمایت از ذی نفعان در اتحادیه اوراسیا تسهیلاتی درنظر گرفته که موافقت با حمل یکسره، ترخیص درصد اقلام سالانه و موافقت با ترخیص نسیه از جمله آن است.

کاخکی با اشاره به ارتباطات فنی و الکترونیکی در در حوزه گمرکی با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا گفت: کشورهای عضو اوراسیا با جمعیت ۹۳ میلیونی و رتبه بالای تولید برق و گاز، بازار خوبی برای واردات محصولات ما هستند و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

مدیر کل دفتر همکاری های بین الملل گمرک ادامه داد: قرار شد در ارزش گذاری کالاها بازنگری صورت گیرد و استفاده از مجوزهای سازمان های همجوار نیز از جمله تسهیلات از ذی نفعان در اتحادیه اوراسیا خواهد بود.

کد خبر: ۱٬۰۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha