۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
امکان خرید متری مسکن در بورس از نیمه دوم سال
مدیرکل توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران خبر داد

امکان خرید متری مسکن در بورس از نیمه دوم سال

بورس مسکن تحت عنوان «صندوق زمین و مسکن» که مراحل نهایی خود را سپری کرده با هدف حفظ ارزش سرمایه‌های مردم و امکان خرید مسکن به صورت کامل و متری از نیمه دوم سال جاری راه اندازی می شود.

به گزارش بازار، جواد فلاح مدیر توسعه فیزیکی بورس کالا گفت: حدود دو سال قبل زمزمه‌های همکاری وزارت راه و شهرسازی با بازار سرمایه ایران به منظور راه‌اندازی «صندوق زمین و مسکن» شنیده شد. و در سال گذشته نیز راه اندازی شد که خیلی موفقیت آمیز نبود هدف اولیه این بود که پروژه‌های مسکونی و تجاری در بازار سرمایه عرضه شود تا با جذب سرمایه‌های خرد هم به تولید مسکن کمک شود و هم برای سهامداران سوددهی داشته باشد.

وی افزود: خرید مسکن به شکل متری و کامل از ویژگی‌های بورس مسکن محسوب می‌شود. البته در حال حاضر شرکت های بخش خصوصی در بورس کالا حضور دارند اما وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد شرکت ها و سازمان های زیرمجموعه خود را نیز که امکان عرضه پروژه‌های بزرگ مقیاس را دارند نیز وارد این عرصه کند.

فلاح همچنین گفت: صندوق های توسعه مسکن در دو بخش زمین و مسکن و دیگری املاک و مستغلات است این پروژه براساس برنامه زمان‌بندی موجود در نیمه دوم سال جاری اجرایی خواهد شد که البته بورس کالا باید مجوزهای قانونی را از سازمان بورس و اوراق دریافت کند و در راه اندازی صندوق املاک و مستغلات همچنان در حال بررسی است.

به گفته فلاح نهادهای مختلف به جای برگزاری مزایده به شیوه های سنتی باید املاکشان را از طریق بورس کالا به فروش برسانند که با توجه به اینکه وظیفه فروش اموال مازاد دستگاه های دولتی به عهده وزارت اقتصاد است، این موضوع نیز توسط وزارت اقتصاد در حال پیگیری است.

جواد فلاح مدیر فیزیکی بورس کالا در پایان گفت: دولت با این طرح شفافیت معاملات را می تواند ارایه کند و مردم در شرایط برابر می توانند با هم رقابت کنند و حتی در واگذاری متری هم سهیم باشند اگر قیمت بالا رفت و یا ملکی اجاره داده شود آنها سهیم خواهند بود.

کد خبر: ۱۰۴٬۰۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha