۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
پرداخت ۸۰ درصد از دستمزد کارگران انگلیسی درگیر کرونا
حمایت از مشاغل با ۲۵۰۰ پوند ماهانه برای هر کارگر

پرداخت ۸۰ درصد از دستمزد کارگران انگلیسی درگیر کرونا

دولت قرار است دستمزد میلیون ها کارگر در سراسر انگلیس را بپردازد تا آنها را در شغل خود نگه دارد، زیرا در نتیجه افزایش بحران اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، فعالیت بسیاری از مشاغل کاملا متوقف شده است.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از گاردین، وزیر خزانه داری انگلیس ریشی ساناک اعلام کرد که دولت در اقدامی بی سابقه کمک های مالی خود را با پرداخت ۸۰ درصد از حقوق کارگران به میزان ۲۵۰۰ پوند در هر ماه، درست بالاتر از درآمد متوسط، در جهت حفظ مشاغل ارائه خواهد کرد.

چند روز پس از اعلام دولت مبنی بر ارائه بسته های محرک مالی به ارزش ۳۵۰ میلیارد پوند برای کمک به شرکتها و کارخانه ها در جهت مقابله با تعطیلی بخشهای بزرگ اقتصادی در اثر گسترش بیماری، وزارت خزانه داری اعلام کرد که طرح تجدید نظر خود را به عنوان جامع ترین و بی سابقه ترین طرح در تاریخ انگلیس ارائه کرده و بر اساس گفته های اقتصاددانان، ارزش مالی این طرح جدید ۷۸ میلیارد پوند اضافی خواهد بود.

ساناک همچنین اظهار کرد که مردم هم اکنون بیش از هر زمان دیگری به عملکرد ما بر مبنای شفقت و مهربانی نیاز دارند. توانایی ما برای دستیابی به این امر مرتبط با آنچه دولت یا ارگانهای دیگر انجام می دهند نیست، بلکه حمایت ما از مردم و شغل آنها امری مهم است.

وی در ادامه افزود که محدودیتی برای بودجه موجود در راستای پرداخت دستمزد افراد وجود نخواهد داشت. پرداختها از ابتدای ماه مارس در نظر گرفته شده و طی چند هفته انجام می شود. این پرداخت در ابتدا حداقل برای سه ماه انجام شده و در صورت لزوم تمدید می شوند.

این مقام انگلیسی گفت که با افزایش تعداد شرکتهای در آستانه فروپاشی، او به طور مستقیم با کارفرمایان صحبت می کند تا در جهت حفظ میلیون ها شغل از کارگران حمایت کنند، همانگونه که دولت تمام تلاش خود را در جهت حمایت بیشتر از افراد آسیب دیده انجام خواهد داد.

 وی افزود که دولت پرداخت مالیات بر ارزش افزوده سه ماهه بعدی را که معادل تزریق ۳۰ میلیارد پوند دیگر به اقتصاد است، به تعویق می اندازد تا به بقای شرکت ها کمک کند.  

تعطیلی مدارس (تا اطلاع ثانوی)،  رستورانها، تئاترها و سایر مکانهای اجتماعی عواقب چشمگیری را برای اقتصاد به همراه خواهد داشت و  بسته کمک های مالی موقت به عنوان بخشی از یک هدف مشترک بین مردم و دولت برای مقابله با این بیماری در نظر گرفته شده است.

دولت در روزهای اخیر تحت فشار جدی قرار گرفته تا پس از انجام اقدامات بی سابقه برای کمک به شرکتها با وخیم تر شدن بحران، اقدامات بیشتری برای حمایت از مردم عادی انجام دهد.

سایر کشورها برای حمایت از کارگران از جمله ایالات متحده، با پرداخت ۷۵ درصد از دستمزد کارگران در جهت حمایت از آلنها گام برداشته است.

کارگران فرانسوی که به دلیل بحران کرونا به طور موقت توسط کارفرمایان خود رها شده اند، حق دارند که حقوق بیکاری جزئی برابر با ۸۴ درصد از دستمزد خود را درخواست کنند و کارفرمایان موظفند تا با خواسته آنها موافقت کنند.

به دلیل شدت یافتن و همه گیری این ویروس و آسیب آن به اقتصاد، دولت انگلیس مجبور شده تا روزانه رویکرد و طرح های تجدید نظر خود را برای مقابله با شیوع Covid-۱۹ ارائه دهد.

کد خبر: ۱۰٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha