۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲
۳۷۰ واحد تولیدی اردبیل مشمول استاندارد اجباری هستند
مدیرکل استاندارد اردبیل:

۳۷۰ واحد تولیدی اردبیل مشمول استاندارد اجباری هستند

اردبیل - مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: ۳۷۰ واحد تولیدی در استان اردبیل مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند که در این واحدهای صنعتی بیش از ۵۰۰ فرآورده متنوع تولید و روانه بازار مصرف می شود.

هاشم علایی در جریان بازدید از دفتر رسانه بازار در اردبیل اظهار کرد: هدف اداره کل استاندارد ارتقا سلامتی و ایمنی مردم در تهیه و استفاده از محصولات مختلف است که در این زمینه تمام تلاشمان را انجام خواهیم داد تا به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی با قدردانی از فعالیت خوب خبرگزاری بازار در استان اردبیل در انعکاس اخبار حوزه اقتصادی و تولیدی تصریح کرد: اداره کل استاندارد با واحدهای تولیدی و نظارت بر بازار تلاششان بر ارتقا امنیت و آرامش مردم در مصرف کالاهای مختلف است و با یک مدیریت جهادی سعی داریم تا به اهداف مورد نظر در حوزه استانداردسازی محصولات تولیدی دست پیدا کنیم.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت:‌ در حال حاضر ۳۷۰ واحد تولیدی در استان اردبیل مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند که در این واحدهای صنعتی بیش از ۵۰۰ فرآورده متنوع تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

علایی عمده کالاهای مشمول استاندارد اجباری را مصالح ساختمانی با پوشش ۶۰ درصدی و صنایع غذایی با ۳۵ درصد اعلام کرد و افزود: رویکرد استانداردسازی کالاها و تولیدات استان بالا بردن کیفیت عرضه محصولات به همراه ایجاد ایمنی و اطمینان خاطر در مردم در مصرف این کالاهاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی و خروج اداره کل استاندارد از تصدی‌گری ۵۰ درصد فعالیت‌های این اداره کل به بخش خصوصی واگذار شده که در این باب فرصت اشتغال برای ۲۵۰ نفر فراهم آمده است.

جذب ۲۰ نفر نیروی انسانی در اداره کل استاندارد
مدیرکل استاندارد استان اردبیل به فعالیت آزمایشگاه‌های همکار در بخش تولید مصالح ساختمانی و دیگر محصولات تولیدی کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی یکی از مأموریت‌های اصلی ماست که سالانه ۳۰ ساعت برای مسئولان کنترل واحد تولیدی این دوره‌ها برگزار می‌شود تا آنها با آخرین اطلاعات و دانش روز آگاهی پیدا کنند.

وی به جذب ۲۰ نفر نیروی انسانی در اداره کل استاندارد در سال‌های اخیر با هدف توانمندسازی نیروی انسانی و استفاده از تخصص‌های مختلف اضافه کرد: در حوزه مصالح ساختمانی با توجه به دغدغه استاندار و مسئولان به ویژه موضوعات مطرح شده در جلسات شورای فنی، سعی کردیم تا برای حل این دغدغه نظارت‌ها را افزایش داده و به نوعی به تولید محصولات مصالح ساختمانی نظارت جدی‌تری را داشته باشیم.

علایی بیان کرد:‌ به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد تا مصالح ساختمانی غیراستاندارد در بازار استان و سایر مناطق عرضه شود بلکه به صورت هفتگی با بازدیدها و بازرسی‌های انجام شده، سعی داریم تا به ارتقا این بخش کمک کنیم که در این زمینه از همکاری خوب اداره کل راه و شهرسازی استان و سایر مجموعه‌های همکار قدردانی می‌کنیم.

مراکز درمانی، پاساژها و سایر نهادهای عمومی نسبت به دریافت گواهی ایمنی آسانسور اقدام کنند
مدیرکل استاندارد استان اردبیل به موضوع مهم آسانسور و استانداردهای لازم در این زمینه اشاره کرد و گفت:‌ با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مجوزهایی برای نصابان صادر شده تا نسبت به نصب آسانسور با رعایت ایمنی مورد نظر اقدام کنند که این قراردادها با نصابان با نظارت اداره کل استاندارد انجام شده است.

علایی فعالیت هشت شرکت بازرسی فعال را در این حوزه یادآور شد و اظهار کرد: دو شرکت مقیم استان و شش شرکت به نمایندگی در سایر استان‌ها فعالیت خودشان را در اردبیل انجام می‌دهند و ما به صورت مستمر بر فعالیت این شرکت‌ها در نصب آسانسور و بازرسی‌های دوره‌ای نظارت داریم تا صدور گواهی ایمنی برای آسانسور انجام شود.

وی از آحاد مردم و دستگاه‌های اجرایی به ویژه مراکز درمانی، پاساژها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی خواست تا به موقع نسبت به دریافت گواهی ایمنی آسانسور اقدام کرده و بازرسی‌های ادواری از آسانسورها را نیز جدی بگیرند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل تصریح کرد: با هزینه بسیار کم این بازرسی‌ها در سطح استان انجام می‌شود که کوچکترین قصور در این زمینه می‌تواند بزرگترین آسیب‌ها را به همراه داشته باشد.

ضرورت استاندارد اجباری زمین‌های بازی و تسهیلات شهر بازی
علایی به ضرورت استاندارد اجباری زمین‌های بازی و تسهیلات شهر بازی اشاره کرد و گفت: تمامی شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها موظف شدند تا در این زمینه اقدام عملی را انجام داده و اجازه ندهند تا بهره‌برداران نسبت به نصب و راه‌اندازی دستگاه‌ها و تجهیزات غیراستاندارد در شهر بازی ها اقدام کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در برخی از مناطق روستایی شاهد راه‌اندازی زمین بازی غیراستاندارد هستیم که در این زمینه تذکر لازم به برخی دهیاری‌ها داده شده است تا از این امر اجتناب کنند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل به اجرای طرح نظارتی طاها با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اشاره کرد و افزود: پنج هزار واحد صنفی در قالب این طرح مورد بازدید قرار می‌گیرند.

علایی ضرورت استانداردسازی ترازوهای واحدهای صنفی را نیز یادآور شد و اضافه کرد: واحدهای صنفی فعال سالانه با پرداخت ۱۵ هزار تومان می‌توانند ترازوهای خود را در محک آزمون دقیق قرار دهند.

کد خبر: ۱۰۳٬۱۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha