۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
هیوندای کم حجم‌تر می‌شود
برنامه جدید کره‌ای‌ها برای خودروهای هیبریدی

هیوندای کم حجم‌تر می‌شود

شرکت خودروسازی هیوندای اعلام کرد که پیشرانه کم حجم خود را برای محصولات هیبریدی یا سایز کوچک خود استفاده خواهد کرد.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی هیوندای به عنوان بزرگترین تولید کننده خودرو در کره، حدود سه سال پیش نسل جدید از پیشرانه‌های خود را بر محصولات جدیدش نصب کرد. این خودروساز نام اسمارت استریم را برای موتورهای جدید خود انتخاب کرد.
در حقیقت این موتورها  برپایه همان پیشرانه‌های قبلی اما با تفاوت‌های بسیار در ساختار طراحی و تولید  شده‌اند. این موتور برای نخستین بار روی هاچ‌بک کوچک هیوندای یعنی i۲۰ در نسخه N که قوی‌ترین نسخه این خودرو به حساب می‌آید، نصب شد.

این موتور چهارسیلندر با حجم ۱.۶لیتری ومجهز به سیستم پاشش سوخت و توربوشارژر T-GDI است که حداکثر می‌تواند ۲۰۱ اسب‌بخار قدرت و ۲۷۵ نیوتون‌متر گشتاور را تولید کند. طراحی این موتور را می‌توان جز شاهکارهای مهندسی هیوندای در ساخت پیشرانه معرفی کرد. i۲۰ با گیربکس ۶ سرعته دستی و دوکلاچه ۷سرعته پا به بازارهای جهانی گذاشت.

اما، هیوندای با عدم دریافت تمایل مشتریان نسبت به پیشرانه‌های کم حجم، اعلام کرده است، این پیشرانه در سال ۲۰۲۲ برای محصولات هیبریدی جدید این خودروساز کره‌ای در نظر گرفته می‌شود. از طرفی پیشرانه‌های کم حجم توربوشارژ این شرکت قرار است در محصولات کوچک هیوندای استفاده شود.

کد خبر: ۱۰۲٬۹۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha