۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
قطع برق ۹۵۸ مشترک پرمصرف طی بازدید اکیپ‌های برق استان همدان
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد:

قطع برق ۹۵۸ مشترک پرمصرف طی بازدید اکیپ‌های برق استان همدان

همدان -مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به تشکیل اکیپ بازرسی و بازدید و کنترل مصرف ادارات، بانک‌ها، مراکز تجاری و نمای ساختمان‌ها گفت: در این راستا ۹۵۸ انشعاب برق پرمصرف قطع شده است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ شیرزاد جمشیدی در بازدید دادستان همدان از مرکز دیسپاچینگ و امور فوریت‌های برق شرکت توزیع برق استان همدان اظهار کرد: با توجه به افزایش دمای هوا که منجر به افزایش بی‌سابقه مصرف برق در کشور شده، برنامه مدیریت اضطراری بار طبق برنامه تعیین شده از طریق دیسپاچینگ ملی کشور در حال انجام است.

وی با بیان اینکه سهمیه پیک بار مصرفی به صورت روزانه از سوی مدیریت بار شبکه کشور با توجه به ظرفیت تولید برق و مصرف کشور به شرکت‌های توزیع اعلام می‌شود، افزود: حداکثر میزان سهمیه اعلام شده استان همدان تاکنون ۶۶۰ مگاوات و حداقل ۶۰۰ مگاوات بوده و این در حالی است که حداکثر پیک روز استان همدان ۷۵۲ مگاوات و حداکثر پیک شب ۷۶۰ مگاوات است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: میزان آمادگی برای خاموشی‌ها از طریق دیسپاچینگ ملی به نسبت میزان بار هر استان اعلام می‌شود که در صورت عدم تمکین شرکت‌های توزیع و اعمال به موقع مدیریت بار، توسط شرکت‌های برق‌ منطقه‌ای مدیریت بار به صورت اضطراری و از طریق قطع پست‌های ۶۳ کیلوولت و بدون برنامه انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: از طرفی نیز در صورت عدم رعایت سقف پیک کشور توسط هر شرکت، موازنه بین تولید و مصرف برهم می‌خورد و این عمل منجر به افت فرکانس می‌شود که مدیریت بار شبکه برای جلوگیری از فروپاشی شبکه اقدام به نصب تعدادی رله فرکانسی در پست‌های ۶۳ کیلوولت کرده که در صورت افت فرکانس، به صورت خودکار عمل کرده و پست را از مدار خارج می‌کند.

۳ هزار مگاوات تولید نیروگاه برق‌آبی را از دست داده‌ایم
جمشیدی با بیان اینکه با توجه به کاهش بارندگی بیش از ۳ هزار مگاوات تولید نیروگاه برق‌آبی را از دست داده‌ایم، گفت: برای برقراری توازن بین تولید و مصرف باید مدیریت مصرف انجام شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه مدیریت اضطرار بار از ۷ خرداد ماه سال جاری اظهار داشت: اطلاع‌رسانی گسترده در خصوص برنامه خاموشی‌ها، راهکارهای مدیریت مصرف و جلب مشارکت و همراهی مردم از راه‌های مختلف ارتباطی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اقدامات حوزه روابط عمومی افزود: پخش ۲ هزار و ۲۸۶ دقیقه برنامه متنوع معادل ۱۳۷ هزار و ۱۶۰ ثانیه از صدا و سیمای مرکز همدان، حضور در برنامه‌های خبری ۲۰۱ دقیقه معادل ۱۲ هزار و ۶۰ ثانیه برای اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی و پخش ۵۰ نوبت نشان آگهی، ۱۹ هزار ثانیه تیزر تلویزیونی و ۱۰ هزار و ۲۸۸ ثانیه آگهی رادیویی در بخش پیام بازرگانی از جمله اقدامات بوده است.

وی با اشاره به انتشار اینفوگراف‌ها و موشن‌گرافیک‌های تولیدی مدیریت مصرف و اعلام برنامه‌های خاموشی در فضای مجازی عنوان کرد: اطلاع‌رسانی خاموشی‌ها با ارسال انبوه پیامک به میزان ۵ میلیون و ۸۲۰ هزار  پیامک برای مشترکین و مدیران کل استان‌ها نیز از دیگر فعالیت‌ها بوده است.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۶ مزرعه با تعداد ۳۹۸ ماینر با توان ۸۳۶ کیلووات در استان همدان کشف شده است

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص برخورد با رمزارزها اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۶ مزرعه با تعداد ۳۹۸ ماینر با توان ۸۳۶ کیلووات در استان کشف شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به برگزاری سه مانور سراسری و کشوری گفت: در اجرای این مانورها نیز ۳۴ مزرعه رمزارز در استان همدان کشف شد.

وی با اشاره به برخورد شرکت توزیع با برق‌های غیرمجاز عنوان کرد: در سال جاری یک هزار و ۶۱۵ انشعاب غیرمجاز با میزان مصرف ۶.۹ مگاوات جمع‌آوری شده است.

جمشیدی یادآور شد: در حوزه مدیریت مصرف برای کاهش خاموشی‌ها، ۱۲ صنعت بزرگ مدیریت بار شدند و قدرت آنها را ۱۶۱ مگاوات کاهش دادیم و سه صنعت بالای سه مگاوات استان همدان نیز به میزان ۵.۸ مگاوات قدرت خود را کاهش داده‌اند.

تشکیل اکیپ بازرسی و بازدید و کنترل مصرف ادارات و بانک‌ها
وی تشکیل اکیپ بازرسی و بازدید و کنترل مصرف ادارات و بانک‌ها را از دیگر اقدامات عنوان کرد و افزود: دو هزار و ۴۶۲ اداره و بانک بازدید شده که یک هزار و ۴۱۱ مورد الگوی مصرف را رعایت کرده بودند، یک هزار و ۵۲ مورد تذکر کتبی و شفاهی دریافت کردند و ۱۰۹ مورد منجر به قطع شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: ۱۷ هزار و ۴۴۳ مورد مرکز تجاری نیز بازدید شد که نتیجه آن هفت هزار و ۸ مورد تذکر و ۶۱۱ مورد قطع برق بود.

وی افزود: بازدید از نمای ساختمان‌ها نیز دو هزار و ۷۳۳ مورد بازدید صورت گرفته که نتیجه آن یک هزار و ۱۱۲ مورد تذکر و ۲۳۸ مورد قطع شد.

جمشیدی با اشاره به ارائه خدمات غیرحضوری گفت: ۲۶ خدمت شرکت به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود که در این زمینه شرکت توزیع نیروی برق استان همدان دارای رتبه چهارم کشور است و در حال حاضر ۵۸ هزار مشترک ما از طریق اپلیکیشن «برق من» خدمات دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای جلب مشارکت مشترکین صنایع، ادارات و کشاورزی نیز برنامه‌های تشویقی اجرا می‌شود، از جلب مشارکت ۱۰ هزار و ۲۹۰ مشترک در برنامه‌های پاسخگویی بار افزود: در بخش کشاورزی ۸۴.۳ مگاوات، صنعتی ۳۱.۸ مگاوات، عمومی و اداری ۵.۸ مگاوات، تجاری و سایر مصارف ۰.۸ مگاوات و ایستگاه‌های CNG ۲.۱ مگاوات و در بخش استفاده از مولدهای خودتأمین ۶.۴ مگاوات مشارکت و کاهش مصرف صورت گرفته که در مجموع ۱۳۱.۳ مگاوات از طریق این برنامه‌ها کاهش دیماند داشته‌ایم.

تعطیلی روزهای پنجشنبه و آغاز به کار ادارات یک ساعت زودتر، ۱۴ تا ۱۸ مگاوات بار استان را کاهش داد و موثر بود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: تعطیلی روزهای پنجشنبه و آغاز به کار ادارات یک ساعت زودتر، ۱۴ تا ۱۸ مگاوات بار استان را کاهش داد و موثر بود.

دادستان عمومی و انقلاب همدان نیز اظهار داشت: اگر برق را از مردم بگیریم زندگی را از مردم گرفته‌ایم چراکه زندگی امروز به برق وابسته است.

حسن خانجانی با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه مدیریت مصرف صورت گرفته است، گفت: وظیفه و مسئولیتی که ما داریم این است که پیگیر حقوق عامه مردم باشیم.

وی با تأکید بر برخورد با رمزارزها و برق‌های غیرمجاز گفت: ما آمادگی هر گونه همکاری با شرکت توزیع نیروی برق استان را در این زمینه داریم.

دادستان عمومی و انقلاب همدان گفت: در صورت ضرورت مدیریت بار و اعمال خاموشی نیز باید طبق برنامه مشخص و ساعات اعلام شده عمل شود تا به مردم کمترین خسارت وارد شود.

مصارف غیرضروری مانند سردرب ادارات و مراکز تجاری، روشنایی نماهای ساختمانی شناسایی شده و مدیریت مصرف صورت گیرد

وی گفت: باید تمام مصارف غیرضروری مانند سردرب ادارات و مراکز تجاری، روشنایی  نماهای ساختمانی و... شناسایی شده و مدیریت مصرف صورت گیرد.

خانجانی با تأکید بر برخورد با مشترکین پرمصرف عنوان کرد: بسیاری از ادارات ما دیزل ژنراتور دارند که باید از این ظرفیت‌ها و امکانات آنها استفاده شود.

وی مدیریت مصرف را امری مهم و ضروری دانست و گفت: مصارف غیر ضرور و پر مصرف باید مدیریت شود، اگر مدیریت انجام شود ما به خاموشی ناخواسته نمی‌رسیم بنابراین همه نیروها باید میدانی کار کنند و پرمصرف‌ها را شناسایی کرده و به سراغ آنها بروند.

کد خبر: ۱۰۲٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha