۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴
اموال تملیکی نداریم/ پرداخت ۲۴۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی در اردبیل
مدیر شعب بانک توسعه تعاون اردبیل:

اموال تملیکی نداریم/ پرداخت ۲۴۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی در اردبیل

اردبیل- مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل گفت: در حال حاضر هیچ اموال تملیکی اعم از واحدهای تولیدی و مسکونی در اختیار بانک توسعه تعاون استان اردبیل نیست و تلاش ما بر احیای واحدهای تولیدی است.

عادل کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: تمام تلاش ما در بانک توسعه تعاون بعد از سال‌ها فعالیت و پشتوانه مردمی در راستای توسعه همه جانبه استان اردبیل است تا با حمایت از واحدهای تولیدی و اقتصادی با اولویت بخش تعاون بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت.

وی بانک توسعه تعاون را بانک دولتی و تخصصی در بخش تعاون با ۱۲ سال فعالیت در مجموعه نظام بانکی معرفی و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بانک توسعه تعاون با ۱۰ شعبه، یک باجه و یک مدیریت شعب در استان اردبیل فعالیت می‌کند و ۷۰ درصد خدمات ارائه شده در این بانک مختص بخش تعاون بوده تا براساس اساسنامه بانک و راهبرد هفتگانه‌ای که مدیرعامل این بانک در ابتدای هر سال تعریف می‌کند، سعی‌مان بر تسهیل‌گری و ارائه خدمات برای تولیدکنندگان و پشتیبانی‌های همه جانبه است.

۷۱ درصد تسهیلات بانک توسعه تعاون در بخش‌های تولیدی بوده است
مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل تصریح کرد: براساس رسالت اجتماعی تاکید ما حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی است به طوری که ۷۱ درصد تسهیلات بانک توسعه تعاون در بخش‌های تولیدی بوده و در دو سالی که مسئولیت بانک را برعهده گرفتیم ۱۱۰ درصد نسبت به گذشته رشد در جذب منابه اتفاق افتاده است.

کریمی بیان کرد: در این مدت ۱۱۷ درصد تسهیلات پرداختی و به همین میزان نیز مانده مصارف بانک توسعه تعاون رشد داشته است.

وی ادامه داد: به رغم شرایط کرونایی و محدودیت فعالیت اصناف در سایه تلاش همکاران و حمایت مسئولان استان سهم مصارف پرداختی بانک توسعه تعاون از ۱.۳ به ۲.۵ درصد افزایش یافته به طوری که بانک توسعه تعاون در بین شبکه بانکی استان ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۹ هزار و ۲۰۰ فقره درخواست متقاضیان پرداخت کرده است.

۷۰۰ میلیارد ریال پرونده مصوب برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری داریم
مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل افزود: عمده این تسهیلات پرداختی در بخش تولیدی اعم از صنعت، کشاورزی، گردشگری و حوزه خدمات بوده که از کسب و کارهای فناورانه نیز حمایت‌های لازم انجام شده است.

کریمی پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری را با نرخ ۴ درصد و با ابلاغ ۵ مرحله بیش از ۸۴۲ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۷۰۰ میلیارد ریال پرونده مصوب برای پرداخت داریم تا در قالب ۶۹۵ طرح و با اشتغال یک هزار و ۵۰ نفر پرداخت شود.

وی در مورد پرداخت تسهیلات خوداشتغالی در دو سال اخیر گفت: ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه برای طرح‌های ارسالی از نهادهای حمایتی به ویژه بهزیستی، بنیاد شهید و کمیته امداد پرداخت شده که نرخ سود این تسهیلات ۴ درصد بوده است.

۱۰۰ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ و مشاغل خانگی پرداخت شده است
مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل از پرداخت ۱۷۱ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به ۳۸۱ زوج خبر داد و بیان کرد: یکی از رویکردهای ما در استان پیگیری برای دریافت سهمیه استان از محل صندوق توسعه ملی بوده که ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات از این محل برای ۶۵ طرح در سه حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری پرداخت شده است.

کریمی ادامه داد: در دو سال گذشته ۱۰۰ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ و مشاغل خانگی پرداخت شده است و سعی‌مان بر این بوده تا نرخ سود تسهیلات حمایتی بانک توسعه تعاون را از ۱۵.۱ به ۱۳.۵ درصد کاهش دهیم.

وی افزود: با کاهش دو درصدی نرخ سود تسهیلات در حقیقت بانک توسعه تعاون به دور از نگاه انتفاعی از واحدهای تولیدی حمایت کرده و سعی کرده تا در حد توان و وسع خود یاریگر بخش تولید و کارآفرینی باشد.

تعامل با بدهکاران بانکی با استفاده از ابزارهای تسهیل‌گر قانونی
مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل اظهار کرد: از محل اسناد خزانه اسلامی در یک سال گذشته یک هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال منابع به پیمانکاران از طریق دستگاه‌های اجرایی و روش تهاتری پرداخت کردیم که دو بانک ملی و توسعه تعاون در این زمینه عملکرد مناسبی داشته‌اند.

کریمی تعامل با مشتریان و بدهکاران بانکی را با استفاده از ابزارهای تسهیل‌گر قانونی یادآور شد و خاطرنشان کرد: در سایه این تعامل در دو سال اخیر مطالبات غیرجاری ما به حداقل رسیده و با اعتماد به مشتریان خوش حساب سعی کردیم تا از هرگونه ارسال پرونده به مراجع قضایی جلوگیری شود.

وی گفت: بانک توسعه تعاون با حضور در همه جلسات و کارگروه‌های اقتصادی، اشتغال و ستاد تسهیل سعی کرده تا به عنوان یک بانک جوان، چابک و با شفافیت مالی از بنگاه‌های اقتصادی حمایت کرده و تا حد امکان اموال تملیکی را به حداقل برساند.

پرداخت تسهیلات برای اجرای پروژه سد سبلان
مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل بیان کرد: ۶ واحد به عنوان اموال تملیکی بانک توسعه تعاون مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت که در اکثر موارد واحدها به صاحبان آنها بازگردانده شده و برای یک واحد تولیدی نیز مجوز فعالیت گرفته شده است.

کریمی گفت: برای اجرای پروژه سد سبلان از محل ماده ۵۶ و در بها دادن به مطالبه مردم منطقه بانک توسعه تعاون پرداخت تسهیلات را عهده‌دار بوده و در کنار این طرح از برخی طرح‌های گردشگری نظیر طرح گردشگری نیر و پل معلق خلخال حمایت‌های مالی انجام می‌شود تا شاهد به سرانجام رسیدن این طرح‌ها باشیم.

کد خبر: ۱۰۲٬۶۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha