صدور و ابطال آنلاین؛ مزیتی مهم برای صندوق های سرمایه گذاری
مشاور مدیر عامل شرکت آسان پرداخت پرشین:

صدور و ابطال آنلاین؛ مزیتی مهم برای صندوق های سرمایه گذاری

از این به بعد صندوق های سرمایه گذاری به درگاه های متنوعی برای فروش دسترسی دارند که این موضوع به عنوان مزیتی مهم برای صندوق های سرمایه گذاری به شمار می رود.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، مشاور مدیر عامل شرکت آسان پرداخت پرشین (آپ) به مزایای ابلاغ دستورالعمل اجرایی صدور و ابطال آنلاین واحدهای صندوق های سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: بزرگترین ویژگی این اتفاق افزایش درگاه های فروش واحدهای صندوق های سرمایه گذاری است.

سام امیری اظهار داشت: در گذشته دسترسی به صندوق های سرمایه گذاری صرفا از طریق وب سایت های مربوطه میسر بود، اما از این به بعد صندوق های سرمایه گذاری به درگاه های فروش متنوع دسترسی دارند که این موضوع به عنوان مزیتی مهم برای صندوق های سرمایه گذاری به شمار می رود.

او خاطرنشان کرد: صندوق های سرمایه گذاری اکنون می توانند واحدهای سرمایه گذاری خود را در کنار دیگر خدمات پرداخت در همه اپلیکیشن های خدماتی و پرداخت، عرضه کنند.

مشاور مدیر عامل شرکت آسان پرداخت پرشین به دیگر مزایای این اقدام اشاره کرد و ادامه داد: این کار سبب کاهش هزینه های بازاریابی صندوق ها و افزایش بازدید عمومی می شود، همچنین این اتفاق منجر به دسترسی راحت‌تر به صندوق های سرمایه گذاری برای افراد ناآشنا با محیط های سرمایه گذاری خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه از این پس مشتریان می توانند اپلیکیشن های پرداخت خود را مانند بانک آنلاین و کارگزاری آنلاین در نظر بگیرند، گفت: این اقدام جدید سازمان بورس زمینه رقابتی شدن این فضا را فراهم خواهد کرد؛ زیرا اپلیکیشن‌های پرداخت از جمله سوپر اپلیکیشن آپ که ماهانه بیش از هفتاد میلیون کارت به کارت و روزانه بیش از سه میلیون بازدید دارد، همواره برای ارتقا و تثبیت جایگاه بالاتر خود به رقابت با دیگر اپلیکیشن ها خواهد پرداخت.

امیری خاطرنشان کرد: شرکت های اپلیکیشن پرداخت از این طریق توان بازاریابی برای صندوق ها و توانایی جذب بالای منابع را دارند، همچنین استفاده از واحدهای سرمایه گذاری به عنوان محصولی برای بازاریابی از توانایی این اپلیکیشن ها عنوان می شود.

مشاور مدیر عامل شرکت آپ گفت: ویژگی دیگر که به زودی زمینه استفاده از آن فراهم می شود، امکان واریز و برداشت ۲۴ ساعته در هفت روز هفته است که بانک آنلاین می تواند چنین موقعیتی را برای مشتریان فراهم کند، ضمن اینکه نرخ سود اغلب این صندوق ها از نرخ روزشمار بانک ها بیشتر خواهد بود.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، بدین ترتیب ترکیب نرخ بازدهی بالاتر به همراه دسترسی آسان و همه روزه برای مشتریان فراهم می شود.

امیری با تاکید بر هدف صدور و ابطال آنلاین واحدهای صندوق های سرمایه گذاری، گفت: هدف از این اقدام این بود تا بخشی از افراد نا آشنا با فضای بازار سرمایه  که از مشتریان آپ های پرداخت یا خدماتی نظیر سوپر آپ هستند جذب این محصول جدید شوند.

مشاور مدیر عامل شرکت آپ ادامه داد: با توجه به اینکه ساز و کار اعتمادسازی زمان بر است؛ بنابراین، در ابتدا جذب منابع با سرعت پایین شروع به کار می کند و افراد با مبالغ کم اقدام به سرمایه گذاری در این صندوق ها خواهند کرد اما با بازاریابی مناسب، بررسی عملکرد و بازخورد مناسب میزان جذب منابع افزایش پیدا می کند و مشتریان به این محصول همانند یک سپرده بانکی آنلاین نگاه می کنند، همچنین بخشی از مشتریان بانکی به این سمت سوق خواهند یافت.

وی در ادامه گفت و گوی خود با "سنا" افزود: آسان پرداخت از دو سال گذشته تاکنون برنامه ریزی لازم را برای این حوزه انجام داده و زیرساخت های مناسب، درگاه های پرداخت، سازوکار حقوقی، نحوه بازاریابی و ایجاد پرتفوی صندوق را فراهم کرده است.

 امیری در پایان اظهار داشت: به زودی این امکان روی اپلیکیشن آپ قرار می گیرد و از این محصول می توان به عنوان یک راه درآمدی جدید استفاده کرد.

کد خبر: ۱۰۲٬۶۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha