۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
۱۹۴ هزار تن گندم از کشاورزان استان همدان خریداری شد
مدیرکل غله استان همدان:

۱۹۴ هزار تن گندم از کشاورزان استان همدان خریداری شد

همدان - بکایی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان از پرداخت ۹ میلیون و ۷۹۲ هزار و ۲۶۴ میلیون ریال از مطالبات گندمکاران همدان خبر داد و گفت: ۱۹۴ هزار تن گندم از کشاوران استان همدان خریداری شد.

سیدمسعود بکایی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مطالبات کشاورزانی که تا تاریخ دوم مرداد ماه اسناد تحویل گندم آنها به بانک کشاورزی ارسال شده، پرداخت شده است، گفت: تاکنون ۱۹۴ هزار و ۲۴ تن گندم از کشاورزان استان همدان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی گندم خریداری شده از کشاورزان ۹ میلیون و ۷۹۲ هزار و ۲۶۴ میلیون ریال است، افزود: در حال حاضر ۹ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۴۸۸ میلیون ریال از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

بکایی با بیان اینکه در مجموع ۹۴ درصد از وجوه و مطالبات کشاورزان پرداخت شده است، اضافه کرد: میزان خرید گندم توسط مراکز دولتی دو هزار و ۱۱۱ و میزان خرید گندم توسط کارخانجات ۳۱ هزار و ۴۹۴ تن بوده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان میزان گندم خریداری شده توسط سیلوهای بخش خصوصی را ۹۰ هزار و ۱۰۴ تن اعلام کرد و گفت: میزان خرید گندم توسط تعاونی‌های روستایی ۷۰ هزار و ۳۱۲ تن بوده است.

بکایی با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۶۶۰ تن گندم در شهرستان همدان خریداری شده است؛ عنوان کرد: سهم خرید ملایر ۶ هزار و ۵۹۰، نهاوند ۲۶ هزار و ۷۶۲، تویسرکان ۹ هزار و ۱۰۵، کبودرآهنگ ۴۲ هزار و ۳۴۱، رزن ۴۹ هزار و ۳۰۸، بهار ۱۱ هزار و ۶۹۸، اسدآباد ۳۴هزار و ۹۲۳، فامنین ۲ هزار و ۶۲۷ تن بوده است.

وی با بیان اینکه میزان خرید گندم در استان همدان مناسب بوده است، ادامه داد: پرداخت مطالبات کشاورزان در کمتر از یک هفته انجام می پذیرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان نیاز سالانه استان همدان به گندم را ۲۰۵ تن اعلام کرد و گفت: خوشبختانه به اندازه نیاز استان همدان گندم تولید می کنیم اما برای افزایش کیفیت آرد و نان از گندم های خارج از استان و گندم های وارداتی استفاده خواهد شد.

بکایی همچنین از پرداخت ۹۳.۵ درصد مطالبات کلزاکاران استان تا هفدهم مردادماه خبر داد و اظهار کرد: یک‌هزار و ۲۵۴ تن کلزا به ارزش ۱۳۷ هزار و ۹۲۹ میلیون ریال از کشاورزان استان خریداری شده که ۱۲۹ هزار و ۹ میلیون ریال از مطالبات این محصول پرداخت شده است.

کد خبر: ۱۰۲٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha