۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
مشکلات بازار نیازمند راه حل‌های شجاعانه| بازار سهام؛ چشم‌انتظار لیست وزرا
تحلیل روزانه بورس به بیان کارشناس؛

مشکلات بازار نیازمند راه حل‌های شجاعانه| بازار سهام؛ چشم‌انتظار لیست وزرا

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه مشکلات بورس نیازمند راه حل‌های شجاعانه از طرف مسئولان است، مطرح کرد: سرمایه‌گذاران و فعالان در انتظار لیست معرفی وزیران هستند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ بازار بورس امروز از ابتدای معاملات روند مثبت به خود دید. این روند صعودی در بازار باقی ماند و معاملات امروز با رنگ سبز به پایان رسیدند.

امروز، نماگر اصلی بورس ۱۵ هزار و ۳۱۴ واحد افزایش داشت و به یک میلیون و ۴۳۳ هزار و ۱۷۵ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن ، در انتهای معاملات، ۴ هزار و ۹۵۸ واحد افزایش یافت و رقم ۴۱۲ هزار و ۷۴۸ واحد را نشان داد.

شاخص فلزات اساسی امرو هم با روند بازار همسو شد تا این شاخص نیز سبز رنگ شود. در نهایت با رشد ۲۰ هزار و ۸۲۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۱۲۹ هزار و ۱۳۶ واحد رسید. امروز اکثر نماد های فولادی روند مثبت داشتند و فقط ۳ نماد قرمز رنگ در معاملات امروز این گروه دیده شد.

امروز اکثر نماد های گروه کانی غیرفلزی سبز رنگ بودند و نماد «کساپا» با رشد نزدیک به ۳ درصدی بیشترین افزایش را در بین نماد های این گروه داشت. در گروه محصولات شیمیایی، اکثر نماد ها سبز رنگ بودند و فقط ۱۰ نماد با افت قیمت همراه بودند. امروز فقط ۶ نماد از نماد های گروه خودرو و ساخت قطعات کاهش قیمت داشتند و نماد «خپویش» با افت نزدیک به ۳ درصدی بیشترین کاهش را داشت. در گروه بانکها و موسسات اعتباری اکثر نماد ها روند منفی داشتند و تنها ۴ نماد سبز رنگ بود.

امروز نماد «ملت» بیشترین رشد و نماد «سفار» بیشترین ریزش را داشتند. نماد «فولاد» امروز بیشترین تاثیر در روند شاخص کل را داشت.

علی رضوانفر، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در رابطه با روند معاملات امروز بورس اظهار کرد: بعد از انتخابات ریاست جمهوری و عدم توافقات برجام، انتظارات تورمی در بازار افزایش پیدا کرده و دلار روند صعودی را پشت سر گذاشته است. این موارد برای اقتصاد خبر خوبی نیست و بازار سرمایه باید بر اثر سرمایه‌گذاری و افزایشGDP رشد کند و روند مثبت بازار به دلیل افزایش نرخ دلار و تورم، واقعی و قابل قبول نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: افزایش نرخ محصولات صنایع محتلف برای بازار سهام خبر خوبی در چند وقت اخبر بوده است. همچنین، قیمت‌ جهانی کامودیتی‌ها و نفت در محدوده‌های خوبی قرار گرفته‌اند و در حال حاضر بازار از این ناحیه هم مشکلی ندارد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اهمیت معرفی اعضای کابینه دولت جدید در سیاست‌های اقتصادی کشور، مطرح کرد: تیم اقتصادی دولت در کابینه کاملا مشخص نیست، اما تا اینجا اسامی افرادی که منتشر شده است، قابل قبول بوده و در حرکت‌های بعد بازار مؤثر واقع می‌شود بنابراین، تاثیر مثبتی را در روند بازار اگر تمایل به حذف یا تعدیل قیمت‌گذاری دستوری داشته باشند، می‌گذارند.

رضوانفر درباره بهبود وضعیت بازار سهام در کشور گفت: آقای رئیسی و سایر کاندیداها در دوران تبلیغات انتخاباتی برنامه‌های کلی برای بازار دادند. با این حال، مشکلات کشور مشخص است و راه‌ حل‌های شجاعانه می‌خواهند که امیدوارم تیم و کابینه جدید جسارت تصمیم‌گیری در حوزه مسائل اصلی اقتصاد مثل تورم، اشتغال و کسری بودجه را داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وضعیت کلی بازار بورس به شرایطی بستگی دارد که تیم اقتصادی و سیاسی دولت آینده برای آن مشخص کنند. با وجود اینکه هنوز گزینه‌های رسمی وزارت اقتصاد و دیگر نهادهای دولت معرفی نشده‌اند، باید همچنان منتظر ماند تا آقای رئیسی به صورت قطعی وزیران خود را معرفی کند، اما بازار تا زمان معرفی شدن وزیران و اعضای کابینه تنها از اخبار لحظه‌ای تأثیر خواهد پذیرفت.

کد خبر: ۱۰۲٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha