۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
صادرات ۲ میلیون تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی از بنادر غرب هرمزگان
مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان خبرداد

صادرات ۲ میلیون تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی از بنادر غرب هرمزگان

بندرعباس- مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از صادرات حدود ۲ میلیون تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی و رشد ۳۰ درصدی کابوتاژ طی چهار ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، بنادر به عنوان یکی از راه های مواصلاتی صادرات و واردات کالا در کشور از اهمیت خاصی برخوردار است. استان هرمزگان با دارا بودن بیشترین مرز آبی جایگاه ویژه ای در صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی در حوزه خلیج فارس دارد و به عنوان یکی از دروازه های مهم صادراتی و وارداتی کشور به حساب می آید. در سال های اخیر علیرغم تحریم های سختگیرانه و ناجوانمردانه آمریکا اما همچنان صادرات کالاها از بنادر استان در حال انجام است.

قاسم عسکری نسب میزان صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان را یک میلیون و ۹۸۷ هزار تن اعلام کرد و گفت: عمده این محموله های صادراتی شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی بوده که این میزان صادرات بیانگر رشد ۲۹۰ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.

وی افزود: از مجموع عملیات انجام شده، ۵۱۳ هزار و ۴۶۲ تن با رشد ۶۰ درصدی مربوط به صادرات غیر نفتی و یک میلیون و ۴۵۵ هزار و ۱۱۳ تن مربوط به صادرات نفتی است.

این مقام مسئول با اشاره به مجموع صادرات نفتی و غیر نفتی انجام شده طی مدت یاد شده اظهار داشت: یک میلیون و ۲۱۸ هزار و ۴ تن فرآورده های نفتی و غیرنفتی با رشد ۳۰ درصدی به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب هرمزگان جابجا شد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان افزود: همچنین ۴۱۵ هزار و ۹۷۹ تن فرآورده های غیرنفتی و ۸۰۲ هزار و ۲۵ تن فرآورده های نفتی در این بندر کابوتاژ انجام شد که به ترتیب از رشد ۳۸ درصدی و ۲۶ درصدی در سال جاری برخوردار بوده است.

به گفته عسکری نسب، بنادر غرب هرمزگان از زیر ساختهای لازم و مناسب برای صادرات انواع کالاها از جمله مصالح ساختمانی، کانتینرهای یخچالی و کالاهای معدنی بر خوردار است و آمادگی ارائه هر گونه خدمات در زمینه صادرات کالا به تجار و سرمایه گذاران در بنادر غرب استان هرمزگان مهیا است.

کد خبر: ۱۰۲٬۱۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha