۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
 دولت سیزدهم برای جهش تولید شبانه‌روزی تلاش کند
رئیس مرکز تجارت جهانی ایران:

دولت سیزدهم برای جهش تولید شبانه‌روزی تلاش کند

سبزعلیپور، رئیس مرکز تجارت جهانی ایران ضرورت رفع موانع اقتصادی و تلاش شبانه‌روزی تیم اقتصادی رئیس‌جمهور در جهت به گردش درآوردن چرخه تولید را یادآوری کرد.

به گزارش بازار، محمدرضا سبزعلیپور رئیس مرکز تجارت جهانی ایران رفع اختلاف و تنش‌زدایی با جهان خارج از ایران را راهکاری برای حاکم کردن آرامش در جامعه، رفع مشکلات اقتصادی و سربلندی ایران برشمرد و تأکید کرد: تا زمانی که تنش‌زدایی صورت نگیرد همیشه این تحریم و جنگ اقتصادی را خواهیم داشت.

وی همچنین با تأکید بر لزوم تنش‌زدایی داخلی و حرکت به‌سوی آشتی ملی و فراجناحی کردن امور گفت: مسئولان و رؤسای جمهور باید دعواهای جناحی را کنار بگذارند تا کارشکنی صورت نگیرد.

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران ضرورت رفع موانع اقتصادی و تلاش شبانه‌روزی تیم اقتصادی رئیس‌جمهور در جهت به گردش درآوردن چرخه تولید را نیز یادآوری کرد و افزود: دولت برای افزایش ارزآوری به کشور باید قاطعانه از صادرات و صادرکنندگان حمایت کند.

سبزعلیپور پرهیز جدی از خام‌فروشی و افزایش صادرات غیرنفتی را ضروری خواند و گفت: خام‌فروشی به بلای جان این مملکت تبدیل شده اما معتقدم که آقای رئیسی در عرض شش ماه و نه صد روزی که دکتر روحانی وعده داد می‌تواند کاری کند که همه جامعه از آن منتفع شوند.

وی با انتقاد از عدم هماهنگی و نبود فرماندهی واحد در تیم اقتصادی دولت قبلی گفت: آقای رئیسی باید یک تیم اقتصادی منسجم و قوی و باتجربه و کارآمد و دلسوز انتخاب کند و فرمانده اقتصادی خوبی هم در نظر بگیرد.

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران با تأکید بر لزوم مانع‌زدایی در ادارات گفت: در اتاق مسئولان باید به روی فعالان اقتصادی باز باشد و دولتمردان از احترام به آنها دریغ نکنند.

سبزعلیپور تصریح کرد: کارآفرینان ما عاشق کار و این مملکت هستند که با وضعیت فعلی اقتصادی و تمام مشکلات همچنان پرقدرت فعالیت می‌کنند و در این میان دولت هم باید طوری بسترسازی کند که کارآفرینان بتوانند اشتغال‌زایی کنند.

وی در بخش دیگر اظهارات خود به وضعیت بانک‌ها اشاره کرد و گفت: تفکر بانک‌ها تفکر بخر و بفروش است که یک حالت رباخواری دارد و این تفکر باید در بانک‌ها اصلاح و تفکر تولید محور بر آن‌ها حاکم شود.
رئیس مرکز تجارت جهانی ایران تصریح کرد: اگر دولت سیزدهم اراده و همت و تیم اقتصادی خوبی داشته باشد و به تولید توجه ویژه کند قطعاً پیروز میدان خواهد شد.

کد خبر: ۱۰۲٬۱۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha