۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
نگاهی به بهترین شاسی‌بلندهای سال| ۴ خودرو اس یو وی محبوب بازار ۲۰۲۱ را بشناسید
«بازار» گزارش می دهد

نگاهی به بهترین شاسی‌بلندهای سال| ۴ خودرو اس یو وی محبوب بازار ۲۰۲۱ را بشناسید

کیا سورنتو، هیوندای ون، فورد برانکو و مرسدس بنز GLA چهار اس یو وی برتر سال ۲۰۲۱ در بازارهای جهانی انتخاب شدند، این بلندقامتان بازار در بازه قیمتی ۱۸ تا ۳۶ هزار دلاری قرار دارند.

بازار؛ گروه خودرو: سخت‌ترین کار در بازار جهانی خودرو انتخاب یک خودرو اس یو وی برای خرید است. در سال جاری شرکت‌های خودروساز متعددی اقدام به عرضه و معرفی محصولات جدید کردند که علاوه بر رقابت با سایر برندها، چالش انتخاب به دلیل تنوع محصول برای مشتریان ایجاد کرده است. خودروهای اس یو وی نسبت به خودروهای کراس اوور دارای مشتری کمتری هستند، اما همچنان در بازار طرفداران فراوانی دارند. هر ساله نام تعدادی از بهترین خودروهای اس یو وی منتشر می‌شود، امسال نیز مانند ادوار گذشته نام چهار محصول پر فروش و محبوب بازار منتشر شده که در این گزارش به بررسی آن خواهیم پرداخت.

بازار ۲۰۲۱ را بشناسید" height="338" src="https://media.tahlilbazaar.com/d/2021/08/07/4/85293.jpg" width="600" />

کیا سورنتو ۲۰۲۱با یک پیشرانه چهار سیلندر به حجم ۲.۵ لیتر، قدرتی معادل ۱۹۱ اسب بخار تولید می‌کند. قیمت پایه این محصول ۲۹ هزار و ۳۹۰ دلار است که با این قیمت پایین آن را گزینه نخست خرید مشتریان در بازارهای جهانی تبدیل کرده است

سورنتو گزینه مناسب برای خرید
محصولات شرکت خودروسازی کیا در کلاس اس یو وی در بازارهای جهانی بی نظیر است. این خودروساز با تولید سورنتو ۲۰۲۱ در نظر دارد تا با قیمت کمتر و ابعاد کوچکتر یک محصول هفت نفره با سه ردیف صندلی عرضه بازار کند. این مساله در سال جاری به افزایش فروش سورنتو کمک شایانی کرد، زیرا سایر خودروهای هفت نفره به دلیل بالا بودن قیمت، نظر مشتریان را جلب نمی‌کرد. طراحی خارجی سورنتو مشابه تلوراید بوده که جذابیت فراوانی برای این محصول ایجاد کرده است. این خودرو در نسخه X-LINE دارای کابینی با متریال چرم و روکش چوب است. داشبورد این خودرو به دو نمایشگر ۱۰ و ۸ اینچی مجهز شده که اطلاعات مورد نیاز راننده و سرگرمی سرنیشنان را تامین می‌کند.

این خودرو با یک پیشرانه چهار سیلندر به حجم ۲.۵ لیتر، قدرتی معادل ۱۹۱ اسب بخار تولید می‌کند. سورنتو برای برخی از بازارها به یک پیشرانه توربوشارژر با قدرت ۲۸۱ اسب بخار مجهز شده است. تریم توربوشارژر این خودرو با اختلاف قیمتی ۱۸۰۰ دلاری در دسترس مشتریان قرار گرفته است. قیمت پایه این محصول ۲۹ هزار و ۳۹۰ دلار است که با این قیمت پایین آن را گزینه نخست خرید مشتریان در بازارهای جهانی تبدیل کرده است.

نگاهی به بهترین شاسی‌بلندهای سال | ۴ خودرو اس یو وی محبوب بازار ۲۰۲۱ را بشناسید

هیوندای ون را می‌توان در کلاس اس یو وی سایز کوچک قرار داد، این محصول به دلیل داشتن ارتفاع کم، در میان بلند قامتان بازار جایگاه چندان مناسبی نداشته و قیمت پایه این خودرو در بازارهای جهانی ۱۸ هزار و ۷۵۰ دلار است

هیوندای ون اس یو وی سایز کوچک
هیوندای ون را می‌توان در کلاس اس یو وی سایز کوچک قرار داد، این محصول به دلیل داشتن ارتفاع کم، در میان بلند قامتان بازار جایگاه چندان مناسبی نداشته و برای علاقمندان به کراس اوورهای فول سایز یا اس یو وی‌های سایز کوچک مناسب خرید است. این خودرو به لطف اقتصادی سازی سیستم نوین روز توسط هیوندای به مجموعه‌ای فناوری‌های ایمنی و استانداردی مانند ترمز خودکار، حفظ مسیر بین خطوط و نقطه کور مجهز شده است.

هیوندای ون دارای یک پیشرانه چهار سیلندر به حجم ۱.۶ لیتر با قدرت ۱۲۱ اسب بخار است که نیرو تولیدی توسط یک گیربکس سی وی تی به سر چرخ‌ها منتقل می‌شود. باتوجه به این مشخصات فنی، نباید انتظار عملکرد یک خودرو اس یو وی تمام عیار را از این محصول داشت. قیمت پایه این خودرو در بازارهای جهانی ۱۸ هزار و ۷۵۰ دلار است.

نگاهی به بهترین شاسی‌بلندهای سال | ۴ خودرو اس یو وی محبوب بازار ۲۰۲۱ را بشناسید

برانکو یک اس یو وی تمام عیار سایز متوسط است که با یک پیشرانه ۲ لیتری با ۲۵۰ اسب بخار قدرت دارای قیمت ۲۷ هزار و ۲۱۵ دلاری در بازارهای جهانی است

برانکو نیامده غوغا کرد
شرکت خودروسازی فورد در سال جاری اقدام به عرضه محصولی به نام برانکو کرد. برانکو یک اس یو وی تمام عیار سایز متوسط است که با مجهز شدن به سیستم جدید چهارچرخ محرک رقبای خود را در مسیرهای صعب العبور غافلگیر می‌کند. فورد برانکور با داشتن یک طراحی خاص، پلت‌فرم جدید، سیستم تعلیق کارآمد و قوای فنی توانسته در بازار خودروها اس یو وی نیامده بهترین جایگاه را داشته باشد. هرچند که در خصوص کیفیت این خودرو همچنان نقل قول‌های وجود دارد، اما برانکو می‌تواند در مسیرهای خارج جاده بهترین حالت رانندگی را به سرنیشنان عرضه کند.

برانکو با یک پیشرانه ۲ لیتری با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و دیفرانسیل عقب دو کلاچه هر مسیری را به راحتی طی می‌کند. ۵۰ درصد از قدرت تولید شده در پیشرانه مستقیم به دیفرانسیل عقب برای عبور از هر مسیری ارسال می‌شود. با تمام این ویژگی‌ها، همچنان در خصوص استحکام بدنه برانکو برای آفرود نوردی بحث وجود دارد. قیمت این اس یو وی خوش نام بازار ۲۷ هزار و ۲۱۵ دلار در بازارهای جهانی است.

نگاهی به بهترین شاسی‌بلندهای سال | ۴ خودرو اس یو وی محبوب بازار ۲۰۲۱ را بشناسید

مرسدس بنز GLA با یک پیشرانه ۲ لیتری مجهز به توربوشارژر با قدرت ۲۲۱ اسب بخاری با قیمت ۳۶ هزار و ۲۳۰ دلار به بازارهای جهانی عرضه شده است

ستاره آلمانی در مقام آخر
مرسدس بنز یکی از خودروسازان لوکس در دنیا شناخته می‌شود که همواره به دلیل طراحی ویژه و مواد اولیه با کیفیت در هر کلاس خودرویی حرف اول را می‌زند. در کلاس خودروهای اس یو وی محصول GLA این خودروساز است. GLA را باید در دسته خودروهای اس یو وی لوکس رتبه بندی کرد، طراحی کوپه مانند این محصول سبب شده مشتریان فراوانی در بازارهای جهانی داشته باشد.

این خودروساز آلمانی برای افزایش سهم بازار این محصول اقدام به انتخاب یک پیشرانه ۲ لیتری مجهز به توربوشارژر با قدرت ۲۲۱ اسب بخار کرده است. این خودرو با کیت AMG می‌تواند قدرتی در حدود ۳۰۲ اسب بخار را در اختیار سر نشینان قرار دهد. مرسدس بنز، برای برخی از بازارها مانند چین و آمریکا نسخه پر قدرتر از این خودرو را نیز با توان ۳۸۲ اسب بخاری آماده کرده است. این خودرو به دلیل داشتن قیمت ۳۶ هزار و ۲۳۰ دلار، در رتبه آخر بهترین اس یو وی‌های سال قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۱۰۲٬۱۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha