۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
آمادگی کامل فنی ایران برای بازگشت به بازار نفت
وزیر نفت اعلام کرد

آمادگی کامل فنی ایران برای بازگشت به بازار نفت

زنگنه، وزیر نفت از آمادگی کامل فنی ایران برای بازگشت به بازارهای جهانی نفت خام در بالاترین سطح پس از توافق سیاسی و لغو تحریم خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شانا، بیژن زنگنه امروز (جمعه، ۱۵ مردادماه) در دیدار با محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با بیان اینکه پس از خروج آمریکا از برجام (مه ۲۰۱۸ تاکنون) ایران از صادرات حدود ۲ میلیارد بشکه نفت خام محروم شد، تصریح کرد: این مقدار معادل حدود ۱۲۰ میلیارد دلار است.

وی با اشاره به اینکه اوپک تنها سازمان اقتصادی جهان سومی تأثیرگذار در فعل و انفعالات اقتصادی جهان است، تصریح کرد: معنا یا مفهوم کلیدی که اوپک توانسته به آن عمل کند و موفق شود، همکاری در عین رقابت و اختلاف سیاسی بوده است، به‌طوری‌که در نشست و اختلاف اخیر بین عربستان و امارات این همکاری را مشاهده کردیم.

دبیرکل اوپک هم در این دیدار ضمن قدردانی از کارها و اقدام‌های زنگنه در طول سال‌های مدیریتش و با بیان اینکه همه وزیران اوپک از شما به نیکی یاد می‌کنند، افزود: امیدواریم ایران همچنان نقش کلیدی و مهم خود را در اوپک و بازار نفت ادامه دهد، بهبود و توسعه روابط با همسایگان هم بسیار امیدوارکننده خواهد بود.

وی خطاب به زنگنه با بیان اینکه شما سرمایه ارزشمند ایران هستید و در این چهار دهه با توجه به شرایط سخت ایران به‌خوبی عمل کردید، گفت: اوپک خانه شما خواهند ماند.

محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک در پایان این دیدار آلبومی از عکس‌های زنگنه از ابتدای حضورشان در اوپک تاکنون را به ایشان تقدیم کرد.

کد خبر: ۱۰۲٬۰۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha