۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
«ب‌ام‌و» سری ۲ با چهره متفاوت به بازار می‌آید
کوپه‌ای برای پیشتازی باواریایی‌ها

«ب‌ام‌و» سری ۲ با چهره متفاوت به بازار می‌آید

گروه خودروسازی ب‌ام‌و سری ۲ جدید را با طراحی منحصر به فرد و یک پیشرانه ۳۸۷ اسب‌بخاری برای رقابت با سایر خودروسازان راهی بازار خواهد کرد.

بازار؛ گروه خودرو: گروه خودروسازی ب‌ام‌و برای علاقمندان به خودرو، نماد سرعت و اسپرت سواری است. این خودروساز برای توسعه بازار خودروهای کوپه سال ۲۰۱۴ اقدام به معرفی رسمی سری ۲ به سبد محصولاتی خود کرد. خودرویی که در بدو ورود به بازار هیجان فراوانی با خود به همراه داشت. اما با گذشت زمان بسیار کمی، موفقیت چندانی مانند سری ۳ نصیب این خودرو نشد. از این رو ب‌ام‌و تصمیم گرفت سال گذشته نسل دوم سری ۲ را معرفی کند. هرچند که از این خودرو فقط تصاویر جاسوسی منتشر شد، اما به تازگی این خودروساز آلمانی سری ۲ را معرفی و رونمایی کرد. در این گزارش سعی داریم به بررسی طراحی و فنی این محصول بپردازیم.

بازار می‌آید" height="450" src="https://media.tahlilbazaar.com/d/2021/08/04/4/85135.jpg" width="600" />

در طراحی محصولات اخیر گروه خودروسازی ب‌ام‌و، طراحی اغراق آمیز جلوپنجره همواره مورد نقد بوده است. این خط مشی طراحی در سری۲ نیز نمود پیدا کرده است. سبک طراحی جلوپنچره ممکن هست سبب عدم انتخاب مشتریان در بازار برای خرید سری ۲ شود

نگاهی به چهره متفاوت
در طراحی محصولات اخیر گروه خودروسازی ب‌ام‌و، طراحی اغراق آمیز جلوپنجره همواره مورد نقد بوده است. این خط مشی طراحی در سری۲ نیز نمود پیدا کرده است. سبک طراحی جلوپنچره ممکن هست سبب عدم انتخاب مشتریان در بازار برای خرید سری ۲ شود. پس از رونمایی این محصول، رسانه‌های جهانی لقب زشت‌ترین کوپه ب‌ام‌و را به این خودرو دادند. هرچند که طرفداران این خودروساز، از عنوان کوپه زیبا برای سری ۲ استفاده کردند. زبان طراحی ب‌ام‌و در حال تغییر هست و در آینده باید شاهد تولید خودروهای با این ویژگی ظاهری باشیم. مهم‌ترین نکته‌ای که در خصوص سری ۲ جدید در قیاس با نسل قبل می‌توان عنوان کرد، رشد ابعادی چشمگیر است. در این خودرو، ۵۱میلی‌متر افزایش در فاصله محوری، ۱۱۵میلی‌متر افزایش در طول خودرو، ۶۵میلی‌متر عرض بیشتر و ۲۶ میلی‌متر کاهش قامت ایجاد شده است. این موضوع سبب شده که کابین خودرو برای سرنشینان فضای بهتری را ایجاد کند. خطوط شارپ روی بدنه در کنار فرم‌های ساده و سطوح تخت به چهره سری ۲ طراحی پخته‌ای را بخشیده است. خط شخصیتی برجسته و حجم خاص روی گل‌گیرها و اورهنگ‌های کوتاه جذابیت بصری برای این کوپه ریز جثه فراهم کرده است.

برخلاف جلوپنچره بزرگ، ب‌ام‌و چراغ‌های کوچک با گرافیک LED برای افزایش چهره اسپرت این خودرو استفاده کرده است. گفتنی است که جلوپنچره این خودرو مشابه سری ۸ طراحی و تولید شده است. در حال حاضر نسخه قدرتمند سری۲ یعنی M۲۴۰i معرفی شده که تنها تفاوت آن با نسخه استاندارد تغییراتی در قطعات بدنه است. طراحی نمای عقب این خودرو بر خلاف ظاهر جلو جذاب، به شدت زشت ساخته شده است. شرکت خودروسازی ب‌ام‌و در یک نظر سنجی از طراحی این خودرو، اعلام کرد: ۴۳ درصد آرا به نمای عقب خودرو اختصاص یافته است. چراغ‌های جمع‌وجور در عقب که فرم خمیده LED درون کاسه چراغ با LED استفاده شده در چراغ‌های جلو ترکیب جذابی را برای این محصول فراهم آورده است.

«ب‌ام‌و» سری ۲ با چهره متفاوت به بازار می‌آید

حجم پردازی خاص و طراحی چنین چراغ‌های نمای قابل قبولی را برای سری ۲ ایجاد کرده است. استفاده از واژه زیبا برای نمای عقب این کوپه کامپکت باواریایی کمی دشوار به نظر می‌رسد. تنها تفاوت ظاهری نسخه اسپرت سری۲ یعنی M۲۴۰i با نسخه استاندارد در قطعات بدنه است. این قطعات شامل سپر M با ورودی‌های هوا در جلو، قاب آینه‌های تیره که با نام پکیج شادولاین شناخته می‌شود، دیفیوزر، سراگزوزهای ذوزنقه‌ای ب‌ام‌و و اسپویلر کوچک M روی در صندوق عقب می‌شود. نصب این قطعات چاشنی اسپرت بودن این خودرو را دوچندان می‌کند. استفاده از دستگیره‌های پنهان i شکل آیرودینامیکی که این روزها ترند شده، ضریب درگ سری۲ جدید را بهبود بخشیده است. همچنین رینگ‌های ۱۶، ۱۷ اینچی آلیاژی و ۱۸، ۱۹ و ۲۰ اینچی M سبک وزن در دسترس مشتریان سری۲ قرار دارد.

در آرامش با سرعت برانید
طراحان گروه خودروسازی ب‌ام‌و تلاش کردند که در سری ۲ جدید، کابینی با فضا مناسب برای سرنشینان اما کوچک طراحی کنند. در طراحی داخلی این خودرو از یک نمایشگر ۱۰ اینچی برای اتصال به تلفن‌های همراه هوشمند و نمایشگر ۱۲ اینچی برای کنترل پنل استفاده شده است. این خودروساز برای افزایش حس رانندگی اسپرت فرمان سری ۲ را از روی سری ۳ الگو برداری و دو پدال شیفتر منیزیومی و دسته دنده کوچک منحصربه‌فرد تعبیه شده است.

«ب‌ام‌و» سری ۲ با چهره متفاوت به بازار می‌آید

استفاده از چرم آلکانترا و قطعات کروم از دیگر ویژگی‌های کابین سری۲ جدید است. از مهم‌ترین آپشن‌ها سری۲ می‌توان به سیستم کمکی رانندگی پیشرفته، کروز کنترل هوشمند، سیستم پارک هوشمند، سیستم استارت هوشمند از روی گوشی، سیستم کنترل فواصل، سیستم پایش نقاط کور و شناسایی عابرپیاده، سیستم ترمز اضطراری خودکار، دوربین۳۶۰درجه‌ی و سیستم عامل ارتباط کاربری جدید ب‌ام‌و iDrive۸ و سیستم صوتی پریمیوم هارمن کاردون با ۱۴ بلندگو اشاره کرد.  

گروه خودروسازی ب‌ام‌و در نظر دارد که سری دو را با دو پیشرانه چهار و شش سیلندر برای بازارهای جهانی به ویژه بازار آمریکا عرضه کند. مدل پایه ۲۳۰i با موتور چهارسیلندر دولیتری توربوشارژ با قدرت ۲۶۰اسب‌بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتون‌متری عرضه می‌شود

مشخصات فنی نوبرانه ب‌ام‌و
گروه خودروسازی ب‌ام‌و در نظر دارد که سری دو را با دو پیشرانه چهار و شش سیلندر برای بازارهای جهانی به ویژه بازار آمریکا عرضه خواهد کرد. مدل پایه ۲۳۰i با موتور چهارسیلندر دولیتری توربوشارژ با قدرت ۲۶۰اسب‌بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتون‌متری عرضه می‌شود. اما نسخه قدرتمند سری۲ که با نام M۲۴۰i شناخته می‌شود؛ از یک موتور شش سیلندر خطی تویین‌توربوشارژ برخوردار است. این موتور موسوم به B۵۸ با تغییراتی در پاشش سوخت و اتاق احتراق راندمان بالایی دارد. به عبارت دیگر تغییراتی در زمان‌بندی سوپاپ‌ها الکترونیکی و فشار سوخت ۲۰۰ تا ۳۵۰ بار می‌تواند حداکثر ۳۸۷اسب‌بخار قدرت و حداکثر ۵۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند.

این قدرت و گشتاور بالا توسط گیربکس ۸سرعته استپ‌ترونیک با سامانه چهارچرخ محرک هوشمند xDrive به دو محور جلو و عقب منتقل می‌شود. در اروپا تنوع در مدل‌های سری۲ بیشتر است. از موتور دولیتری بنزینی ۱۸۴اسب‌بخاری تا پیشرانه دولیتری دیزلی ۱۹۰اسب‌بخاری قابل نصب است. این پیشرانه‌ها نیز با گیربکس ۸ سرعته استپ‌ترونیک هماهنگ می‌شود. همچنین ب‌ام‌و نسخه هیبرید متوسط MHEV این خودرو را نیز به سبد محصولات خود اضافه کرده است. گفتنی است که صفر تا صد این خودرو فقط در ۴.۱ ثانیه انجام می‌شود و حداکثر سرعت آن  ۲۵۰ کیلومتربرساعت است. سیستم تعلیق M تطبیقی با فنربندی سفت‌تر و پایداری بالاتر طراحی شده است. به طوری در زمان فعال شدن حالت اسپرت پلاس فرمان حساس به سرعت شده و سواری خشک و پایداری خودرو بهبود می‌یابد.

کد خبر: ۱۰۱٬۸۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha