۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
اجازه نوسازی صنایع تا ۲ برابر ظرفیت واحدهای تولیدی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران
معاونت طرح و برنامه وزارت صمت اعلام کرد

اجازه نوسازی صنایع تا ۲ برابر ظرفیت واحدهای تولیدی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران

زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صمت با اشاره به پیگیری‌های وزارت صمت در راستای حمایت از تولید از اصلاح قانون منع استقرار واحدهای صنعتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، سعید زرندی گفت: یکی از مشکلات و موانع توسعه بسیاری از واحدهای تولیدی در استان تهران مربوط به قوانینی بود که به موجب آن‌ها واحدهای مستقر، اجازه توسعه و افزایش ظرفیت نداشتند.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت با بیان اینکه قانون ممنوعیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران، از موضوعاتی بود که همیشه از سوی تولید کنندگان به عنوان یکی از موانع تولید مطرح می‌شد، تصریح کرد: وزارت صمت با توجه به وظایف و مسئولیت‌هایی که در حوزه صنعت و تولید بر عهده دارد این موضوع را به صورت جدی پیگیری کرد و خوشبختانه تصمیمات خوبی در این زمینه و در رابطه با اصلاح قوانین مربوطه در جلسه هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار، مورخ ۲۸ تیر ماه به تصویب رسید.

زرندی در ادامه صحبت‌های خود، افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی را به موجب اصلاح قانون منع استقرار واحدهای صنعتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران، امکان پذیر دانست و تاکید کرد: با این اصلاحیه، نوسازی صنایع و افزایش ظرفیت تا دو برابر به منظور ارتقا فناوری برای واحدهای تولیدی فراهم می شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با استناد به مصوبات هئیت مقررات زدایی گفت: بر این اساس، صدور مجوز توسعه و نوسازی برای واحدهای دارای پروانه بهره برداری، پروانه کسب تولید و کارت شناسایی مستقر در داخل و خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی، تا حداکثر ۲ برابر ظرفیت موجود در زنجیره تولید در عرصه و اعیان موجود با رعایت ضوابط محیط زیستی مربوطه بلامانع است.

بر اساس توضیحات زرندی این مصوبات همچنین سازمان حفاظت محیط زیست را مکلف کرده است تا به استعلام های مربوط به توسعه واحدهای صنفی و صنعتی تولیدی در شهرک ها ونواحی صنعتی حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز از تاریخ تکمیل مدارک و مستندات پاسخ دهد.

کد خبر: ۱۰۱٬۸۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha