۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
گرانی تجهیزات خودرو، افزایش کالاهای تقلبی را به دنبال دارد
عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو:

گرانی تجهیزات خودرو، افزایش کالاهای تقلبی را به دنبال دارد

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو در دانشگاه علم و صنعت گفت: بالا رفتن قیمت ها موجب بروز فضای تقلب می شود که غیرقابل کنترل است و متاسفانه در سالهای اخیر اتفاقات بد این چنینی زیاد مشاهده شده است.

به گزارش بازار، امیرحسن کاکائی، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی خودرو در دانشگاه علم و صنعت ضمن اشاره به مشکلات تولید گفت: در ایران تولید روغن داریم اما افزودنی هایی که استفاده می شود وابسته به خارج از کشور است و قمیت بالایی دارد و بالا نرفتن قیمت روغن به معنی آن است که با مشکلاتی مواجه شده است.

کاکائی افزود: بالا رفتن قیمت ها موجب بروز فضای تقلب می شود که غیرقابل کنترل است چرا که کار بسیار ساده ای است و متاسفانه در سالهای اخیر اتفاقات بد این چنینی زیاد مشاهده شده است.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی خودرو در دانشگاه علم و صنعت شرایط نامطلوب اوضاع اقتصادی کشور را موجب گرایش به سمت کالاهای نامرغوب ارزان دانست و ادامه داد: در کالاهای گران قیمت نیز، این سردرگمی وجود دارد.

وی ضمن گلایه از بی حساب و کتاب بودن بخش خدمات و تعمیرات خودرو در ایران افزود: هیچ نظارتی روی این موضوع وجود ندارد و مردم از روی ناچاری به سمت آنها می روند و موجب می شود بخش عمده ای از این بازار با ارزش بالای ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تحت کنترل و نظارت نباشد.

کاکائی در رادیو گفت و گو اظهار کرد: برای رفع مشکل، تولید به تنهایی پاسخگو نیست و بنابراین ساماندهی تعمیرگاه ها، بالابردن تولید خودرو و نظارت بر تعمیرگاه ها می تواند در کاهش قیمت تجهیزات موثر باشد.

وی ضمن ابزار گلایه از قانون مجازات مربوط برای افراد خاطی گفت: اقدامات سنگین برای برگشت اخلاق و قانون در حوزه تجهیزات خودرو در کشور الزامی است.

کد خبر: ۱۰۱٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha