۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
 ۸۰ در صد بخش های مرتبط با صنعت گردشگر مرکزی به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل در آمدند
رئیس کمیته گردشگری اتاق بازرگانی مرکزی:

۸۰ در صد بخش های مرتبط با صنعت گردشگر مرکزی به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل در آمدند

اراک-- رئیس کمیته گردشگری اتاق بازرگانی استان مرکزی گفت: ۸۰درصدبخش های مرتبط با صنعت گردشگری استان مرکزی تعطیل ویا درحال تعطیلی هستند.

مریم توسطی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه این موضوع در استان مرکزی هم باعث تعطیلی یا رکود بی سابقه در بین فعالین حوزه گردشگری در بخش‌های مختلف شده است، اظهار کرد: اقدامات حمایتی دولت از این صنعت در سه حوزه حمایت از معیشت کارگران، حمایت مالی و تزریق نقدینگی است.

وی افزود: یکی از صنایعی که در دوران شروع کرونا با ضررهای جبران ناپذیری روبرو شد صنعت گردشگری است. چراکه با ظهور کرونا و اعمال محدودیت های مختلف در حوزه سفر بیش از ۷۵ میلیون شغل در این صنعت در معرض خطر قرار گرفت.

 توسطی خاطرنشان کرد: بر اساس تحقیقات موجود ویروس کرونا آسیب های سنگینی بر صنعت گردشگری وارد کرده است.

 وی ادامه داد: در همین راستا و با توجه به اهمیت سفر و گردش دراقتصاد  دنیا و در جهت کنترل پیامدهای مخرب شروع این بیماری، کشورها بسته‌های حمایتی و مشوق‌های ارائه کرده‌اند تا از این فروپاشی بخش گردشگری جلوگیری شود.

 رئیس کمیته گردشگری اتاق بازرگانی استان مرکزی، خاطرنشان کرد: اقدامات حمایتی دولت ها از این صنعت در سه حوزه حمایت از معیشت کارگران، حمایت مالی و تزریق نقدینگی تحقق یافته است.

وی بیان کرد: صنعت گردشگری در ایران نیز مصون از آسیب‌ها نمانده و به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور، براساس آمار اعلام شده از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میزان درصد سفرها نسبت به مدت مشابه سال های گذشته کاهش یافته است.

توسطی اضافه کرد: البته این در شرایطی است که در کشور ایران بالغ بر ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در صنعت گردشگری فعال هستند.

 وی ادامه داد: این موضوع در استان مرکزی هم باعث تعطیلی یا رکود بی سابقه ای در بین فعالین حوزه گردشگری در  بخش های هتل، دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان گردشگری، اقامتگاه‌ های بوم‌گردی، تاسیسات گردشگری و... شده است.

رئیس کمیته گردشگری اتاق بازگانی استان مرکزی گفت: شدت تاثیرات کرونا در سطح استان مرکزی به نحوی است که بیش از ۸۰ درصد بخش‌های مرتبط با این صنعت به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل تبدیل شده‌اند و این در شرایطی است که در این استان حدود هزار نفر به طور مستقیم و پنج هزار نفر به صورت غیر مستقیم در این حوزه فعال بوده اند.

 توسطی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط پیش گفته و همچنین مصوبات دولت در خصوص حمایت از توسعه گردشگری پیگیری مصوبات دولت در خصوص استمهال تسهیلات بانکی مشاغل آسیب دیده از کرونا رویکرد حمایتی مورد انتظار می باشد.

کد خبر: ۱۰۱٬۵۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha