۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
قیمت خرید تضمینی کشمش باید به ۲۰ هزار تومان برسد
نماینده مردم تاکستان در مجلس:

قیمت خرید تضمینی کشمش باید به ۲۰ هزار تومان برسد

قزوین- رحمانی، نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قیمت خرید تضمینی کشمش حداقل باید به ۲۰ هزار تومان قیمت تمام شده تولید این محصول برسد.

رجب رحمانی در گفت و گو با خبرنگار بازار در قزوین اظهار داشت: درحالی که هدف از خرید تضمینی محصولات کشاورزی حمایت از فعالین این حوزه است اما با تصویب قیمت پایین تر از نرخ تمام شده تولید درکنار صدمه به فعالین کشاورزی موجب فعالیت خارج از شبکه دلالان می شویم.

وی بیان کرد: در حالی که قیمت تمام شده تولید کشمش با ارزیابی های کارشناسی نزدیک به ۱۹ هزار و ۲۰۰ تومان ارزیابی شده است قیمت خرید تضمینی این محصول برای امسال ۵ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام شده بود.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه همواره نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی با توجه به نوسانات قیمتی مواد اولیه، نهاده های کشاورزی و هزینه های نیروی انسانی و حمل و نقل افزایش یافته است اما در دولت دهم نسبت به افزایش قیمت خرید تضمینی کشمش بی توجهی صورت گرفته است.

رحمانی عنوان کرد: در چند سال گذشته نرخ خرید کشمش افزایش قابل توجهی نداشته است و در این مدت هزینه های تولید به شدت افزایش یافته است و از این رو خواست ما از سایر نمایندگان مجلس و نمایندگان استانهای تولید کننده کشمش این است که با ما همراه شوند تا بتوانیم قیمت تمام شده این محصولات را افزایش دهیم.

وی گفت: استان قزوین دومین تولیدکننده بزرگ کشمش در ایران است که تصمیم گیری درست مجلس در خصوص قیمت خرید تضمینی این محصول می تواند کشاورزی، اشتغال و پویایی اقتصادی را در این منطقه به دنبال داشته باشد.

کد خبر: ۱۰۱٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha