۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
به‌کارگیری پول‌های مشترک در گرو توسعه مناسبات سیاسی دوجانبه است
عضو هیأت رئیسه مجلس:

به‌کارگیری پول‌های مشترک در گرو توسعه مناسبات سیاسی دوجانبه است

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بهره گیری از ارزها و پول های مشترک در روابط اقتصادی در گرو توسعه مناسبات سیاسی دوجانبه است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی، در خصوص اهمیت بکارگیری ارزهای دوجانبه در همکاری های اقتصادی با کشورهای منطقه، گفت: به نظر می رسد در تنظیم سیاست هایمان باید طوری برنامه ریزی کنیم که بیشترین روابط اقتصادی و تجاری را با کشورهای همسایه و حتی کشورهای تحت تحریم آمریکا داشته باشیم.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع این موضوع می تواند فرصتی را فراهم کند تا آثار تحریم ها از بین برود و فرصت صادرات محصولات ایرانی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه زمینه ساز بهره گیری از ارزها و پول های مشترک، توسعه مناسبات سیاسی دوجانبه است، ادامه داد: بر این اساس می توان به سمت انعقاد تفاهم نامه های همکاری بانکی حرکت کنیم تا صادرکنندگان و فعالان اقتصادی با خیال آسوده بتوانند به تجارت بپردازند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به عنوان مثال امروزه کشورهای اروپایی در فعالیت های اقتصادی خود از واحد پول یورو استفاده می کنند و بر این اساس مشاهده می شود که دلار دچار آسیب شده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین ایجاد زمینه مناسب برای پیمان های پولی دو جانبه و حتی چند جانبه میان کشورهای آسیایی و حتی تحریمی می تواند تسهیل گر مبادلات اقتصادی باشد.

کد خبر: ۱۰۱٬۲۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha