۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۵
همکاری آمریکا با کره جنوبی درباره دارایی‌های مسدود شده ایران در سئول
رئیس کمیسیون اقتصادی با بازار مطرح کرد

همکاری آمریکا با کره جنوبی درباره دارایی‌های مسدود شده ایران در سئول

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اخیرا آمریکایی‌ها با کره جنوبی توافق کردند که در خصوص دارایی‌های مسدود شده ایران در سئول با یکدیگر همکاری کنند.

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با انتقاد از بهانه‌تراشی کره جنوبی برای آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران، اظهار داشت: اخیرا آمریکایی‌ها با کره جنوبی توافق کردند که در خصوص دارایی‌های مسدود شده ایران در سئول با یکدیگر همکاری کنند، اما مشخص نیست که این موضوع تا چه حد واقعیت داشته باشد و جدی باشد.

وی بیان داشت: انتظار ما از مقامات کره جنوبی این است که در شرایطی که ظاهراً آمریکایی‌ها این موضوع را مطرح کردند، به آن جامه عمل بپوشانند و همکاری مشترک بین ایران و کره جنوبی به شکلی انجام شود که خروجی آن بتواند منجر به استمرار همکاری‌های اقتصادی شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته خبرهایی که ما داریم نشان می‌دهد دولت کره جنوبی باز هم در این زمینه کارشکنی می‌کند که امیدواریم با استقرار دولت سیزدهم، سیاست خارجی دولت آینده بر مبنای افزایش اقتدار و عزت ملی و احقاق حقوق ملت باشد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نگاه ما این است که دولت سیزدهم با ابزارهایی که در حوزه سیاست خارجی خواهد داشت و با هماهنگی با مجلس، پیگیر وصول مطالبات جمهوری اسلامی ایران و احقاق حق مردم از کشورهایی، چون کره جنوبی خواهد بود.

پورابراهیمی گفت: متاسفانه سال‌هاست که اموال و دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران در بانک‌های کشورهای خارجی بلوکه شده است و دولت آینده باید اقداماتی را برای آزادسازی این اموال انجام دهد.

کد خبر: ۱۰۱٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha