۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
حکمرانی آب مهمترین چالش دولت آینده است
نماینده مردم اصفهان در مجلس:

حکمرانی آب مهمترین چالش دولت آینده است

طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: حکمرانی آب مهمترین مسئله پیش روی دولت جدید است که امیدواریم با شجاعت در اقدام و برنامه‌ریزی این موضوع را تعیین تکلیف کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی طغیانی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۵ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تبریک دهه ولایت و عید غدیر گفت: مشکل بزرگ این روزها حکمرانی آب در کشور است. همه نمایندگان در تذکرات و نطق‌های خود به این موضوع اذعان دارند که حکمرانی آب در کشور غلط بوده و همه از وضعیت فعلی ناراضی هستند؛ وضعیت فعلی نتیجه سوء مدیریت و به تعویق انداختن اقدامات است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو نمی‌تواند به صورت جزیره‌ای عمل کند و جداگانه اقدامات خود را در زمینه آب پیش ببرند، ادامه داد: در فلات مرکزی ایران با مسئله تراژدی منابع مشترک مواجه هستیم، همه ذینفعان تا جایی که می‌توانند از منابع استفاده می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه حکمرانی آب مهمترین مسئله پیش روی دولت جدید است که امیدواریم با شجاعت در اقدام و برنامه‌ریزی این موضوع را تعیین تکلیف کنند، عنوان کرد: خواسته ما احیای جریان دائمی زاینده رود است، دولت دوازدهم در این زمینه ستادی را تشکیل داد و آقای روحانی قول داد که این بار نوبت زاینده رود است اما هیچ وقت این نوبت نرسید و دولت وی غروب کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امیدواریم در دولت آقای رئیسی با شفافیت در برداشت از منابع مشکل حکمرانی آب در فلات مرکزی ایران و سایر نقاط کشور برطرف شود.

کد خبر: ۱۰۰٬۷۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha