۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶
بانک‌های مرکزی جهان سهم یوآن چین را افزایش دادند

بانک‌های مرکزی جهان سهم یوآن چین را افزایش دادند

بانک‌های مرکزی جهانی ضمن کاهش دارایی‌های دلار آمریکا، سهم یوآن چین را افزایش دادند.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، یک تحقیق جهانی نشان می‌دهد: یک سوم بانک‌های مرکزی در سراسر جهان در آینده نزدیک، یوان را به دارایی‌های ذخیره خود اضافه می‌کنند و این باعث افزایش پول چین می شود. طبق نظرسنجی این سرمایه گذاران عمومی جهانی، که توسط مجمع رسمی موسسات پولی و مالی (OMFIF) مستقر در لندن منتشر شده: ۳۰ درصد از بانک های مرکزی قصد دارند سهم دارایی یوان خود را طی ۱۲ تا ۲۴ ماه آینده افزایش دهند، در حالی که در سال گذشته این فقط ۱۰ درصد افزایش داشته است.

مجمع رسمی موسسات پولی و مالی ادعا می کند که افزایش یوان جهانی است، اما ممکن است به ویژه در آفریقا، جایی که تقریبا نیمی از بانک های مرکزی قصد دارند ذخایر یوان خود را افزایش دهند، بسیار شدید باشد. این یافته ها نشان داد که ۲۰ درصد از بانک های مرکزی جهان می خواهند در ماه های آینده سهم دلار آمریکا را کاهش دهند، در حالی که ۱۸ درصد قصد دارند ذخایر یورو و ۱۴ درصد از بدهی های خود را در منطقه یورو کاهش دهند.

در چنین اقدامی، روسیه دلار آمریکا را به طور کامل از صندوق ملی ثروت خود حذف کرده و سهم آن را از ۳۵ درصد به صفر کاهش داده است. در همین حال، این کشور میزان یوان چین در این صندوق را به ۳۰.۴ درصد رساند، که پس از یورو با سهم ۳۹.۷ درصد در جایگاه دوم قرار گرفت.

طبق داده های مجمع رسمی موسسات پولی و مالی، بانک های مرکزی، صندوق های ثروت و صندوق های بازنشستگی عمومی در حال حاضر در مجموع ۴۲.۷ تریلیون دلار دارایی را کنترل می‌کنند. ذخایر بانک مرکزی در سال ۲۰۲۰ حدود ۱.۳ تریلیون دلار جهش کرد و به بالاترین حد ۱۵.۳ تریلیون دلار رسید. اکثر بانک های مرکزی جهان اصرار دارند که بازارهای مالی به سیاست های پولی آنها وابسته اند. با این حال، تنها ۴۰ درصد معتقدند این سیاست ها باید به طور فعال به روز شوند.

کد خبر: ۱۰۰٬۵۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha