۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
مسئولان آب و برق ملزم به اجرای قوانین بودند، با مشکل مواجه نمی شدیم
نماینده مردم یزد در مجلس در گفتگو با بازار:

مسئولان آب و برق ملزم به اجرای قوانین بودند، با مشکل مواجه نمی شدیم

نماینده مردم یزد در مجلس گفت:ما یک برنامه پنج ساله داریم که برش یک ساله آن قانون بودجه سنواتی می شود و اگر مسئولان اجرایی ملزم به اجرای این قوانین می شدند، ما با مشکل در حوزه آب و برق مواجه نمی شدیم.

محمد صالح جوکار در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره راهکارهای تقویت زیرساخت های برق و آب، اظهار داشت: ما یک برنامه پنج ساله داریم که برش یک ساله آن قانون بودجه سنواتی کشور می شود و اگر مسئولان اجرایی ملزم به اجرای این قوانین شوند، ما با مشکلاتی در حوزه آب و برق مواجه نمی شدیم. 

وی ادامه داد: باید شاخص های کمی و قابل اندازه گیری درباره میزان اجرای قوانین و اسناد بالادستی کشور از سوی مسئولان اجرایی وجود داشته باشد و قطعاً اگر همه مسئولان ملزم به اجرای دقیق قوانین و پیاده کردن آن شوند، ما شاهد مشکلاتی چون کم آبی و قطع برق در کشور نخواهیم بود. 

جوکار گفت: برای مثال، مشکلاتی که در خوزستان اتفاق افتاد، یک شبه نبود بلکه طی یک فرآیند چند ساله و طولانی کم کاری مسئولان اجرایی صورت گرفت. 

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای بهبود زیرساخت های برق و آبی کشور باید به برنامه و سیاست های کلان نظام جمهوری اسلامی ایران توجه شود و به خوبی راهکارهای برون رفت از این مشکلات در این قوانین و برنامه ها تبیین شده است و فقط نیاز به اجرای دقیق دارد. 

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران و مسئولان اجرایی ما باید ملزم به اجرای قوانین مصوب مجلس شوند و ما برای رفع مشکلات حوزه آب و برق نیاز به قانون‌گذاری نداشته و خلاء قانونی در این رابطه نداریم و فقط لازم است که مسئولان اجرائی خود را ملزم به اجرای قوانین کنند. 

وی بیان کرد: برای مثال، مطابق با برنامه ششم توسعه ما باید ۲۵ هزار مگاوات برق تولید می‌کردیم و حتی مصارف کشور هم در این قانون مشخص شده است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که ما حتماً به این هدف دست یابیم و کمبود کشور در حوزه برق و انرژی رفع شود. 

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی افزود: قطعاً کم کاری برخی از مسئولان اجرایی در عمل به قوانین و برنامه‌های پنج ساله کشور باعث مشکلاتی در حوزه انرژی و آب شده است و باید با متخلفان برخورد شود. 

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین برای مقابله و رفع مشکل کم آبی در کشور باید به قوانینی که به تصویب رسیده است، کاملاً توجه و آن‌ها را اجرایی کرد. حتی مسئله کاهش بارش و خشکسالی هم قابل پیش بینی است و مسئولان می‌توانند راهکارهایی را برای عبور از این شرایط در نظر بگیرند.

کد خبر: ۱۰۰٬۳۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha