۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
تقسیم سود ۴۱۷۵ ریالی برای سهامداران شبریز| محصولات تولیدی مازاد صادر می‌شود
گزارش بازار از مجمع عمومی سالیانه پالایش نفت تبریز؛

تقسیم سود ۴۱۷۵ ریالی برای سهامداران شبریز| محصولات تولیدی مازاد صادر می‌شود

تبریز- مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پالایش نفت تبریز در تبریز برگزار و تقسیم سود ۴۱۷۵ ریالی برای سهامداران شبریز تصویب شد.

به گزارش خبرنگار بازار، شرکت پالایش نفت تبریز با نماد معاملاتی شبریز در صنعت فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای فعالیت می کند. این شرکت فعالیت خود را در زمینه پالایش نفت خام و تولید فرآورده‌های نفتی از سال ۱۳۵۶ آغاز کرده و هم اکنون حدود ۵.۶ درصد از فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور را تولید می کند.

شبریز شامل ۵ فرآورده اصلی (گاز مایع، نفت سفید، نفت کوره، نفت گاز، بنزین) و سوخت هوایی ATK  است که جهت توزیع به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران ارائه می شود.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پالایش نفت تبریز در محل این شرکت در تبریز برگزار شد و تقسیم سود ۴۱۷۵ ریالی که معادل ۷۵ درصد سود است، برای سهامداران شبریز به ازای هر سهم به تصویب رسید.

قرار است این سود از شهریورماه سال ۱۴۰۰ به حساب سهامداران واریز شود. نکته دیگر آنکه میزان سود پرداختی سال گذشته شبریز ۷۰۰ ریال بود که امسال جهش قابل توجهی در پرداخت سود به سهامداران دارد.

رتبه شرکت در صنعت
شرکت پالایش نفت تبریز با ظرفیت پالایش روزانه ۱۱۰ هزار بشکه نفت در بین ۱۰ شرکت موجود پالایشی که جمعا حدود ۲.۲ میلیون بشکه در روز تولید می‌کنند، در جایگاه هفتم قرار دارد.

همچنین ۱۱ درصد از تولید گاز مایع و نفت گاز، ۱۵ درصد از تولید نفت کوره و ۱۰ درصد از تولید بنزین، سهم شرکت از تولید کل صنعت است که در همه رتبه‌ی چهارم را دارا است.

مهمترین تصمیمات و اولویت ها در سال ۱۴۰۰
در مجمع عمومی این شرکت تاکید شد که آرمان جدید شبریز قرار گرفتن در بین ۱۰ شرکت پتروپالایش برتر آسیا با اعتبار جهانی است.

همچنین روی موضوع ماموریت تامین خوراک، تولید و عرضه فرآورده های نفتی مورد نیاز مشتریان با استاندارد های کیفی روز تاکید شد.

سود هر سهم از سال ۱۳۹۵ تا سال ۱۳۹۸ روند کاهشی و در سال ۹۹ با یک جهش به بیشترین مقدار خود رسیده است.

تولید نفت کوره بزرگترین پروژه شبریز
مهم ترین پروژه شرکت کاهش تولید نفت کوره است که نیاز به ۱۲۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری دارد و پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۶ به بهره برداری برسد.

همچنین در این مجمع تاکید شد که محصولات تولیدی مازاد بر تعهدات شرکت به کشورهای جهان صادر ‌شود.

در پایان این جلسه طی ارائه‌ گزارشی از حسابرسی مستقل و بازرسی های قانونی در خصوص صورت های مالی، صورت تغییرات در حقوق مالکانه و صورت جریان های نقدی برای سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ مورد تصویب قرار گرفت و ۷۵ درصد سود دوره به مبلغ ۴ هزار و ۱۷۵ ریال به ازای هر سهم به عنوان سود سهام، بین سهامداران تقسیم و باقی‌مانده‌ آن به حساب سود انباشته به عنوان پشتوانه‌ای برای طرح ها و پروژه های شرکت منظور شد.

کد خبر: ۱۰۰٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha