۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
«کیا» به دنبال توسعه چه خودرویی است؟
استونیک کراس اوور کره‌ای

«کیا» به دنبال توسعه چه خودرویی است؟

«کیا موتورز» کراس اووری در سگمنت بی به نام استونیک با دو نوع پیشرانه سه سیلندر و چهار سیلندر با قدرت ۱۰۰ اسب بخار جهت توسعه بازار، کراس اوور اقتصادی، تولید و عرضه کرده است.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی کیاموتورز سال ۲۰۱۷ نماینده اس‌یووی کراس‌اوور ساب‌کامپکت سگمنت B خود را با نام استونیک به جهان معرفی کرد. استونیک را در واقع می‌توان شاهکاردیگر از پیتر شرایر طراح سرشناس این خودروساز کره‌ای دانست. استونیک در سال ۲۰۲۰ دستخوش تغییرات طراحان کیاموتورز قرار گرفت و چهره‌ای به‌روز و اسپرت‌تر به خود گرفته است. نسخه  GT-Line به عنوان نسخه‌ای فول آپشن این کراس‌اوور سگمنت B کره‌ای شناخته می شود.

«کیا» به دنبال توسعه چه خودرویی است؟

استایل استونیک به لطف خطوط تیز روی بدنه کاراکتری اسپرت به خود گرفته و پوزه خودرو به لطف تغییراتی در گرافیک چراغ‌های جلو که LED های نواری به صورت چهارگانه طراحی شده و جلوپنجره به اصطلاح پوزه ببری با خطوط کروم و حجم خاص روی کاپوت، چهره‌ای تهاجمی به خود گرفته است

استایل استونیک به لطف خطوط تیز روی بدنه کاراکتری اسپرت به خود گرفته و پوزه خودرو به لطف تغییراتی در گرافیک چراغ‌های جلو که LED های نواری به صورت چهارگانه طراحی شده و جلوپنجره به اصطلاح پوزه ببری با خطوط کروم و حجم خاص روی کاپوت، چهره‌ای تهاجمی به خود گرفته است. اما در نمای عقب چراغ‌های با گرافیک خاص و یک حجم‌پردازی صریح در کنار دیفیوزر نمای کراس‌اوور کوچک زیبای را به نمایش می‌گذارد. رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی آلومینومی با دو رنگ بودن سقف نیز دردسترس مشتریان قرار دارد. کابین استونیک GT-Line باتوجه به سبک چیدمان و قرارگیری یک صفحه نمایشگر ۷ اینچی در کنسول میانی، مینیمال به نظر می‌رسد که با وجود غربیلک فرمان اسپرت GT Line و دوخت دو رنگ و قطعات آلومینیومی، فضای داخلی را  جذاب جلوه می‌دهد. باتوجه به طول ۴۱۴۰ میلی‌متری، عرض ۱۷۶۰ میلی‌متری  و فاصله محوری ۲۵۸۰ میلی‌متری، فضای بار مناسب ۳۵۲ لیتری را در اختیار سرنشینان می‌گذارد.

«کیا» به دنبال توسعه چه خودرویی است؟

در بخش فنی مهندسان شرکت کیاموتورز چهار پیشرانه که سه نوع از آن بنزینی و یک نوع دیزلی است را روی این کراس‌اوور ساب کامپکت سگمنت B نصب کرده‌اند

در بخش فنی مهندسان شرکت کیاموتورز چهار پیشرانه که سه نوع از آن بنزینی و یک نوع دیزلی است را روی این کراس‌اوور ساب کامپکت سگمنت B نصب کرده‌اند. سه پیشرانه بنزینی دو نوع آن خطی چهارسیلندر به حجم ۱.۲ لیتری و ۱.۴ لیتری تنفس طبیعی بوده و نوع دیگر آن یک لیتری سه سیلندر خطی توربوشارژ است. اما از آنجا که استونیک در بازار اروپا نیز جایگاه ویژه‌ای برای خود رقم زده، یک پیشرانه چهارسیلندر خطی ۱.۶ لیتری دیزلی نیز برای این ریزجثه در نظر گرفته شده است. باتوجه به اینکه نسخه GT-Line از استونیک مورد بررسی ما در این مطلب است، قلب تپنده این کراس‌اوور سگمنت B را یک موتور سه سیلندر به حجم دقیق ۹۹۸ سی‌سی به شکل خطی مجهزبه تکنولوژی توربوشارژ و پاشش سوخت مستقیم است که این نوع موتور از خانواده کاپا ۲ است. با طراحی ۴ سوپاپ به ازای هر سیلندر و سیستم تایمینگ متغیر سوپاپ CVVT، پاشش سوخت مستقیم درون سیلندر و سیستم پرخوران توربوشارژ حداکثر ۱۰۰ اسب‌بخار قدرت را در ۴۵۰۰ تا ۶ هزار دور در دقیقه و حداکثر ۱۷۲ نیوتون‌متر گشتاور را در ۱۵۰۰ تا ۴ هزار دور در دقیقه به ارمغان می‌آورد. این موتور سه سیلندر موسوم به کاپا ۲ به صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۵.۴ لیتر بنزین می‌سوزاند.

«کیا» به دنبال توسعه چه خودرویی است؟

مهندسان کیاموتورز برای آنکه استونیک GT-Line بتواند نیازهای مشتریان خود را مرتفع سازد، گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک را برای انتقال قدرت و گشتاور به چرخ‌های جلو درنظر گرفته‌اند تا با وجود ۱۲۲۷ کیلوگرم وزن خالص این کراس‌اوور سگمنت B ۱۱ ثانیه زمان نیاز است که از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست یابد

مهندسان کیاموتورز برای آنکه استونیک GT-Line بتواند نیازهای مشتریان خود را مرتفع سازد، گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک را برای انتقال قدرت و گشتاور به چرخ‌های جلو درنظر گرفته‌اند تا با وجود ۱۲۲۷ کیلوگرم وزن خالص این کراس‌اوور سگمنت B ۱۱ ثانیه زمان نیاز است که از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست یابد. از مهم‌ترین آپشن‌های استونیک GT-Line  می‌توان به سیستم هشدار انحراف از مسیر، دوربین دید عقب، سنسورهای هوشمند پارک، ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل هوشمند، نمایشگر ۷ اینچی با قابلیت اتصال به اندروید اتو و اپل کار پلی و سیستم نمایشگر دیجیتال روی آینه‌ای میانی اشاره کرد. کمپانی کیاموتورز برای استونیک GT-Line ۷ سال گارانتی نامحدود  در نظر گرفته که قیمت این کراس‌اوور اسپرت سگمنت B کره‌ای ۲۹ هزار و ۹۹۰ دلار است.

کد خبر: ۱۰۰٬۰۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha