۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
وضعیت مناسب کشور از نظر ذخایر کالاهای اساسی
سخنگوی دولت عنوان کرد

وضعیت مناسب کشور از نظر ذخایر کالاهای اساسی

ربیعی، سخنگوی دولت گفت: بنا بر گزارش مسئولان وزارت صمت، در مورد کالاهای اساسی کشور، مثل گندم، روغن، شکر و نهاده‌ها با تمهیدات صورت گرفته در وزارت صمت و جهاد کشاورزی وضعیت مناسبی خواهیم داشت.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، ربیعی در نشست خبری امروز خود که به صورت مکتوب برگزار شد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از نمایندگان در اظهارات خود مدعی شده اند که ذخایر استراتژیک کشور در زمان انتقال قدرت به دولت بعدی برای ۲۵ روز کافی است. نظرتان درباره این ادعاها چیست؟ گفت: مثل اینکه بنا نیست برخی اظهارنظرهای نادرست و نپخته و نگران‌کننده برای افکار عمومی، تمام بشود؛ ظاهرا تا پایان دولت، همچنان شاهد شایعات و اخبار کذب خواهیم بود. ادعای وجود ذخائر استراتژیک برای ۲۵ روز هم جزو همین حرف‌های نادرست و کذب است.

وی افزود: بنا بر گزارش مسئولان وزارت صمت، در مورد کالاهای اساسی کشور، مثل گندم، روغن، شکر و نهاده‌ها با تمهیدات صورت گرفته در وزارت صمت و جهاد کشاورزی وضعیت مناسبی خواهیم داشت. همه تلاش بر این امر استوار بوده که دولت آینده در ماه‌های اول نگرانی از این بابت نداشته باشد.

ربیعی گفت: برخلاف این ادعای نگران کننده ۲۵ روزه، در حال حاضر ذخائراستراتژیک گندم برای بیش از ۱۲۰ روز موجود است و در حال حاضر به اندازه اطمینان بخش گندم در بنادر و انبارها می‌باشد. ذخیره روغن و شکر هم همچنین برای دوره مطمئن وجود دارد.

وی اضافه کرد: در مورد اکثر کالاها علاوه بر دولت، بخش خصوصی هم ذخایر خوبی از کالاهای اساسی دارد. درباره برنج نیز علاوه بر ذخایر کشاورزان، میزان قابل توجهی به عنوان ذخائر بخش دولتی موجود است. همچنین باوجود برآورد مصرف سه ماهه، هفتصد تن نیز اضافه بر مصرف، در حالا حاضر کالا در انبارها موجود است و بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ تن کالا هم در گمرک وجود دارد که در آمار بالا به آن اشاره نشده است.

سخنگوی دولت گفت: تاکید می‌کنم که در ستاد اقتصادی دولت همچنین تمهیداتی اتخاذ شده که کالاهای مورد نیاز روزانه در حال حمل به داخل کشور هستند.

وی افزود: درباره میزان ذخائر استراتژیک در سال ۹۲ به خوبی به یاد دارم و در جلسات حضور داشتم که بعد از اعلام نتایج آرا، گزارش‌های متعدد و نگران کننده و دقیقی از وضعیت کالاها از سوی کارشناسان و مسئولان رسمی و مدیران وقت به رییس جمهور منتخب ارائه شد؛ که بنا ندارم وارد جزییات آن روز و تلاش‌های دوران انتقال شوم.

کد خبر: ۹۹٬۹۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha