۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
کمبود برق در ملایر سرمایه گذاران بخش فروسیلیس را فراری می دهد
نماینده مردم ملایر در مجلس:

کمبود برق در ملایر سرمایه گذاران بخش فروسیلیس را فراری می دهد

همدان-آزادیخواه، نماینده مردم ملایر در مجلس بابیان اینکه احداث نیروگاه برق در ملایر ضروری است، گفت: سرمایه‌گذاران بخش فروسیلیس به دلیل نبود برق در حال رفتن به مکان‌های دیگر برای سرمایه گذاری هستند.

حجت الاسلام احد آزادیخواه در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ضرورت احداث نیروگاه برق در ملایر بیش از پیش احساس می شود؛ گفت: ما نمی توانیم واقعیات زندگی را نادیده بگیریم چرا که امروز جزئی ترین مسائل زندگی با برق مرتبط شده است.

در حال حاضر برای برق صنعتی ۱۳۰ مگاوات انرژی نیاز داریم چرا که هر یک از واحدهای فروسیلیس ملایر در شهرک جوکار که هر واحد حداقل ۱۵۰ نفر نیروی انسانی دارد ۲۰ مگاوات برق نیاز دارند

وی با بیان اینکه اگر گفته شود برق مصرف کنیم اما تولید نکنیم شدنی نیست؛ افزود: در حال حاضر برای برق صنعتی ۱۳۰ مگاوات انرژی نیاز داریم چرا که هر یک از واحدهای فروسیلیس ملایر در شهرک جوکار که هر واحد حداقل ۱۵۰ نفر نیروی انسانی دارد ۲۰ مگاوات برق نیاز دارند.

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه از آنجا که برق در ملایر نداریم سرمایه‌گذاران ما در بخش فروسیلیس حفظ نشدند و در حال رفتن به مکان‌های دیگر برای سرمایه گذاری هستند، گفت: جوانان اگر کار می خواهند به برق نیاز داریم که برق نیز با نیروگاه تولید می شود و اینکه شایعه کنند احداث نیروگاه آب منطقه را خشک می کند و آلایندگی به بار می آورد کذب محض است.

حجت الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه حتی نیروگاه شهید مفتح همدان که یک نیروگاه با قدمت ۴۰ سال است نیز ۲۷ حلقه چاه خود را بسته و از پساب استفاده می‌کند؛ گفت: نیروگاه ملایر از گاز استفاده خواهد کرد و آلایندگی ندارد.

وی عنوان کرد: ملایر برق نیاز دارد و کوتاه نمی آییم و این نیروگاه را نعمتی برای آینده ملایر می‌دانیم.

احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی بستری مناسب برای توسعه و خودکفایی نه تنها شهرستان ملایر بلکه برای منطقه است

حجت الاسلام آزادیخواه با اشاره به اخذ مجوز احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در ملایر احداث این واحد را بستری مناسب برای توسعه و خودکفایی نه تنها شهرستان ملایر بلکه برای منطقه دانست و گفت: این نیروگاه امکان استفاده از بسترهای موجود شهرستان ملایر را مهیا کند.

وی ادامه داد: منطقه احداث نیروگاه در بخش جوکار است و فاصله اراضی استقرار نیروگاه با شهرک صنعتی جوکار با سرمایه‌گذاری حدود سه کیلومتر و با شهرک صنعتی ملایر دو کیلومتر فاصله دارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس افزود: این نیروگاه توسط شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد تومان اجرایی می شود و به طور غیرمستقیم برای یک هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

کد خبر: ۹۹٬۹۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha