۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
انسداد ۱۹۰۰ حلقه چاه غیرمجاز طی ۳ سال گذشته در استان همدان
مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان همدان خبر داد:

انسداد ۱۹۰۰ حلقه چاه غیرمجاز طی ۳ سال گذشته در استان همدان

همدان - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان با بیان اینکه در سه ساله گذشته ۱۹۰۹ حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان مسدود شده است، افزود: بااین اقدام از برداشت ۶۵ میلیون مترمکعب منابع آبی جلوگیری شده است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای همدان، منصور ستوده با بیان اینکه در این مدت بیشترین تعداد چاه مسدود شده در شهرستان کبودرآهنگ بوده است، گفت: با انسداد ۵۹۶ حلقه چاه غیر مجاز در سه ساله گذشته در شهرستان کبودرآهنگ موفق به جلوگیری از برداشت ۱۱ میلیون متر مکعبی آب در این شهرستان شده ایم که سهم به سزایی در حفظ منابع آبی استان دارد.

وی یادآور شد: طی چهار ماهه نخست سالجاری نیز تاکنون ۱۴۰ چاه غیرمجاز در استان همدان مسدود شده که از برداشت سه میلیون متر مکعبی منابع آبی استان جلوگیری به عمل آمده است.

وی با تاکید بر اینکه انسداد ۶۱۷ حلقه چاه غیرمجاز در سال گذشته سبب صرفه‌جویی بیش از ۱۷ میلیون مترمکعبی در منابع آبی زیرزمینی شده است، عنوان کرد: فضای استان در زمینه برخورد با تخلفات حوزه آب و بخصوص مسدود کردن چاه های غیر مجاز مضر به مصالح عمومی و حفرشده بعد از سال ۸۵ بسیار مناسب است.

ستوده تاکید کرد: برای رسیدن به حجم آب قابل برنامه ریزی شده دشت های استان راهکارهایی در طرح سازگاری با کم آبی برای ما دیده شده که از جمله آنها انسداد چاههای غیرمجاز، جلوگیری از اضافه برداشت ها، نصب کنتورهوشمند، اصلاح پروانه های بهره برداری وچند مورد دیگر است.

وی افزود: کنتورهای هوشمند آب وبرق این امکان را به ما می دهد که با توجه به ظرفیت منطقه و میزان مجوز برداشت، کنتور هوشمند را تنظیم و از برداشت بیش از حد مجاز توسط افراد جلوگیری گردد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: تا کنون در استان همدان پنج هزار و ۲۸۶ کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب مجاز نصب کردیم که بیشترین آن‌ها در شهرستان‌های همدان با ۸۷۴ کنتور، اسدآباد با ۷۵۲ کنتور و ملایر با ۶۴۷ دستگاه کنتور بوده است.

کد خبر: ۹۹٬۹۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha