۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
بی‌نظمی در پرداخت سود سهام عدالت/ تکلیف سهام فوتی‌ها چه می‌شود
رئیس اتحادیه سهام عدالت لرستان:

بی‌نظمی در پرداخت سود سهام عدالت/ تکلیف سهام فوتی‌ها چه می‌شود

لرستان- امینی خواه، رئیس اتحادیه سهام عدالت لرستان گفت: دولت به بهانه ایجاد سامانه جدید، سود سهام فوتی‌ها را بلوکه کرده و آن را به وراث پرداخت نمی‌کند.

حسین امینی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: فروش سهام برای سهامداران روش مستقیم از ابتدای آبان ماه سال گذشته بسته شده است و همچنان این سهامداران اجازه  فروش ندارند، چون بازار بورس هنوز به آن شرایط عادی برنگشته است.

وی با بیان اینکه سهامداران غیرمستقیم از ابتدا مشکلی برای فروش سهام نداشته‌اند و الان هم می‌توانند آن را به فروش برسانند، افزود: سامانه‌ای که برای انتقال سهام فوتی‌ها وجود داشت بسته شد تا سامانه جدیدی جایگزین آن شود ولی بعد از گذشت یکسال هنوز سامانه جدید برای انتقال سهام فوتی‌ها ایجاد نشده است.

رئیس اتحادیه سهام عدالت لرستان عنوان کرد: در حال حاضر ارزش سود سهام عدالت فوتی‌ها نسبت به سال گذشته بسیار کمتر است و اگر سال گذشته آن را دریافت می‌کردند ارزش بیشتری برای آنها داشت و می‌توانستند استفاده بهتری از آن داشته باشند، چرا نباید تا زمان افتتاح سامانه جدید، از سامانه قبلی استفاده شود و چرا سود مردم باید بلوکه شود؟

وی خاطرنشان کرد: چندین میلیون نفر برای واریز سود سهام، شماره شبا وارد نکرده بودند، این افراد شماره شبا را در سال جدید وارد کرده‌اند اما سوال اینجاست سودهای سالهای قبل این افراد کی به دستشان می‌رسد، در کجا نگهداری می‌شود و چرا تا این حد در این کار بی نظمی وجود دارد؟ 

امینی خواه ‌عامل تمام این بی‌نظمی‌ها را دولت و شورای عالی بورس دانست و خاطرنشان کرد: اگر پرداخت سود سهام عدالت مطابق قانون، در اختیار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی قرار بگیرد دیگر شاهد این قبیل تاخیر و بی‌نظمی‌ها نخواهیم بود.

وی بیان کرد: سود سال‌های قبل را سازمان خصوصی‌سازی پرداخت کرده است ولی سودهای امروز نزد سازمان و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی است، در صورتی که قانونا شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی باید سود را توزیع می‌کردند.

بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور گفت: سود سهام فوت شدگان به وراث تعلق می‌گیرد که یک سال است به بهانه ایجاد سامانه جدید هنوز این سهام به وارثان منتقل نشده است که این ایرادات سبب اعتراض سهامداران شده است از طرفی شورای عالی بورس باید در رابطه با علت کم بودن سود سهام عدالت در مرحله دوم نسبت به مرحله اول پاسخگو باشد.

وی ضمن امیدواری به بازگشت بازار بورس به روال سابق و رشد آن، افزود: مردم در فروش سهامشان تعجیل نکنند؛ با توجه به اوضاع بازار بورس، قیمت سهام‌ها افت زیادی داشته است پس اجازه ندهند که سهام‌هایشان را مفت از دست دهند چون این سهام ها با ارزش هستند و به محض اینکه بورس رشدش را به‌صورت منظم شروع کند، این سهام ها مجدداً به قیمت‌های عالی می‌رسند.

کد خبر: ۹۹٬۸۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha