۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴
تاکید ایران بر استفاده از ظرفیت‌های ۲ جانبه تجارت با پاکستان

تاکید ایران بر استفاده از ظرفیت‌های ۲ جانبه تجارت با پاکستان

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر کراچی بر ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تجارت دوجانبه میان ایران و پاکستان تاکید کرد.

به گزارش بازار، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر کراچی بر ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تجارت دوجانبه میان ایران و پاکستان تاکید کرد.
 
حسن نوریان سرکنسول ایران در شهر کراچی مرکز ایالت سند پاکستان در گفتگو با شبکه خبری جیو نیوز گفت: سطح روابط اقتصادی بین دوکشور بسیار امیدوار کننده است، با این حال امیدواریم که در آینده این روابط تجاری با فعال سازی گذرگاه‌های مرزی جدید بیش از پیش گسترش یابد.

وی با بیان اینکه توسعه گذرگاه‌ها و بازارچه‌های مرزی دستور کار مشترک ایران و پاکستان است، افزود: جمعیت هر دو کشور در مجموع به بیش از ۳۰۰ میلیون نفر می‌رسد و این به معنای یک بازار بسیار بزرگ تجاری برای صادرات و واردات کالاهای هر دوکشور می‌باشد که نیازمند استفاده حداکثری است.

سرکنسول ایران با اشاره به یکهزار کیلومتر مرز مشترک با پاکستان اذعان کرد: ایران و پاکستان پس از افتتاح گذرگاه‌های مرزی "ریمدان – گبد" و "پیشین –مند" با هدف توسعه مناسبات تجاری برای افتتاح یک گذرگاه مرز جدید دیگر نیز توافق کرده اند.

نوریان در خصوص راهکار جلوگیری از قاچاق و ترویج تجارت قانونی میان دو کشور افزود: با تقویت زیرساخت‌های مرزی و حمایت معیشتی از ساکنان مناطق مرزی دو کشور می‌توان جلوی تجارت غیرقانونی را گرفت.

وی همچنین فقدان ارتباطات بانکی میان دو کشور را ناشی از تحریم‌های ضدایرانی آمریکا و موانع گروه ویژه اقدام مالی (اف‌ای‌تی‌اف) توصیف و تاکید کرد: نیاز بازرگانی دو کشور به یک شبکه بانکی بسیار ضروری است و باید برطرف شود.

کد خبر: ۹۹٬۸۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha