۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
اعطای نشان ملی بهره‌وری به اثربخشان بهره‌وری
رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران اعلام کرد

اعطای نشان ملی بهره‌وری به اثربخشان بهره‌وری

پهلوانی، رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: بالاترین سطح جایزه بهره‌وری کشور برای اثربخش کردن فعالیت‌ها در زمینه بهروری در همه عرصه‌ها اعطا خواهد شد.

به گزارش بازار، فاطمه پهلوانی در مراسم اولین دوره اعطای نشان ملی بهره‌وری ایران افزود: بر اساس مصوبه هیئت وزیران در اول شهریور ۱۳۹۴ این سازمان موظف به اجرا و طراحی جایزه ملی بهره‌وری شد.

وی با اشاره به نقش نظارتی سازمان بهره وری ایران گفت: با توجه به بلوغ فعالیت‌هایی که در سال‌های اخیر در زمینه بهره‌وری دنبال شد باید به نحوه تعامل همه ذینفعان توجه شود.

پهلوانی افزود: پارسال طراحی نشان بهره‌وری به دانشگاه یزد سپرده شد که با همکاری اساتید این دانشگاه مدل مفهومی این نشان ملی طراحی شد.

وی با اشاره به اینکه این نشان ملی در سه سطح نشان ملی، تندیس ملی و لوح تقدیر و در سه بخش تحقیق، ترویج و اجرا اعطا می‌شود گفت: در بخش ترویج از پژوهشگران و محققان برتر با آثار مقاله، کتاب و پایان‌نامه، همچنین از مروجان بهره‌وری قدردانی می‌شود.

وی در ادامه افزود: امسال این جوایز در ۳ بخش اهدا می‌شود که در بخش ترویج از رسانه‌ها و مروجین بهره‌وری و مدیران برتر رسانه قدردانی خواهد شد. در هفته دولت نیز از دستگاه‌های اجرایی و بنگاه‌های اقتصادی برتر دولتی و خصوصی و طرح‌های برتر بهره‌وری و در دهه فجر نیز از طرح‌ها و بنگاه‌های برتر قدردانی خواهد شد.
بهره وری به اجتماعی سازی و ترویج نیاز دارد

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: باید مفهوم بهره‌وری بیش از قبل اجتماعی‌سازی شود و همه دستگاه‌ها برای ترویج، آن را در دستور کار قرار دهند.

آقای جمشید انصاری در مراسم نخستین دوره اعطای نشان ملی بهره وری ایران، افزود: در این زمینه حرف‌های ناگفته، کارهای نکرده و راه‌های نرفته در کشور زیاد است.

وی اضافه کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، به سازمان بهره وری آسیایی پیوستیم و در دهه ۶۰ آن را تمدید کردیم، اما در دهه ۷۰ فعالیت‌های جدی در این حوزه به عنوان یک امر سازمان یافته از طرف دولت آغاز شد.

وی ادامه داد: بهره وری به اندازه کافی پا به پای مسایل مهم جا نیافتاده و اجتماعی نشده و این مفهوم باید برای اجتماعی شدن در دستور کار قرار گیرد.

معاون رئیس جمهوری گفت: با کمک رسانه‌ها مفهوم بهره وری باید بیشتر اجتماعی سازی و ترویج شود، چون آسیب شناسی و پرداختن به این نوع آسیب‌ها می‌تواند برخی موانع آن را رفع کند.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه در جامعه دو دسته افراد داریم افزود: دسته نخست، افرادی هستند که تنها به ظاهر یک مفهوم می‌پردازند، اما آن را درک نمی‌کنند و دسته دوم، افرادی که حرف‌هایی می‌زنند و کسی آن را درک نمی‌کند؛ در حوزه بهره وری نیز حرف‌هایی زده می‌شود که ارزش علمی ندارد و حرف‌های دیگری هم گفته می‌شود که افراد فعال در این حوزه، آن را در ک نمی‌کنند.

انصاری گفت: امروز در مفهوم بهره وری در زمینه‌های فرهنگی جامعه کم کاری می‌کنیم در حالی که ترویج مفهوم بهره وری نیاز به کارهای فرهنگی دارد.

معاون رئیس جمهوری افزود: اگر بهره وری بر مبنای یک ضرورت در دستور کار قرار گیرد و به عنوان یک رویکرد بدر دستور کار باشد به نتایج بهتری خواهیم رسید.

وی گفت: دولت و دستگاه‌های اجرایی باید با ارتقای بهره وری در مجموعه‌های خود، به فکر هدایت‌جامعه به سمت اهمیت موضوع بهره وری و ترویج آن در بخش‌های مختلف باشند تا موضوع بهره وری هر چه بیشتر ترویج داده شود.

کد خبر: ۹۹٬۷۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha