افزایش ۳۰ درصدی قیمت غذای رستوران‌ها
رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس تهران خبر داد

افزایش ۳۰ درصدی قیمت غذای رستوران‌ها

میرابراهیمی، رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس تهران گفت: افزایش قیمت در رستوران‌ها بستگی به کیفیت مواد اولیه دارد، اما می‌توان گفت افزایش قیمت غذای رستوران‌ها حدود ۳۰ درصد بوده است.

به گزارش بازار، علی اصغر میرابراهیمی در مورد افزایش قیمت غذای رستوران‌ها افزود: گرانی مواد غذایی که مواد اولیه رستوران‌ها هستند دیگر بدون حساب و کتاب شده است و می‌توان گفت مواد اولیه رستوران‌ها ۴۰ تا ۵۰ درصد گران شده، همه اقلام حتی نان افزایش قیمت داشته است.

وی با اشاره به اعتراض تعدادی از رستوران‌دارها به اتحادیه در خصوص گرانی‌ها گفت: گرانی اقلام و تورم در اختیار اتحادیه نیست و در این مورد نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، از طرفی حقوق پرسنل و حق بیمه هم افزایش دارد.

رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس تهران افزود: اعلام کردیم رستوران داران فاکتور روز داشته باشند و هزینه سربار و همچنین ۲۰ درصد سود را به آن اضافه کنند، قیمت نهایی باید از این فرمول به دست بیاید. اگر طبق این دستورالعمل قیمت‌گذاری شود مورد تایید اتحادیه است. افزایش قیمت در رستوران‌ها بستگی به کیفیت مواد اولیه دارد، اما می‌توان گفت افزایش قیمت غذای رستوران‌ها حدود ۳۰ درصد بوده است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تغییرات تقاضا گفت: شیوع موج جدید کرونا موسوم به دلتا باعث شده بسیاری از رستوران‌ها تعطیل باشند، علاوه بر این افزایش قیمت‌ها هم مزید بر علت شده تا با کاهش تقاضا مواجه باشیم، می‌توان گفت تقاضا دوباره ۵۰ درصد کاهش یافته است.

کد خبر: ۹۹٬۷۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha