۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
اوپل با پلت‌فرم پژو در راه بازار
آسترا با باطن ۳۰۸ در راه است

اوپل با پلت‌فرم پژو در راه بازار

محبوب‌ترین و موفق‌ترین محصول شرکت خودروسازی اوپل، آسترا است که نسل ششم این خودرو با پلت‌فرم پژو ۳۰۸ وارد بازارهای جهانی خواهد شد.

بازار؛ گروه خودرو: محبوب‌ترین و موفق‌ترین محصول شرکت خودروسازی اوپل هاچ‌بک کامپکت خود یعنی آسترا است. این خودرو که از سال ۱۹۹۱ تا به امروز روی خط تولید این خودروساز آلمانی قرار دارد. در میان اسپرت‌دوستان جایگاه ویژه‌ای دارد. اگرچه پس از سال ۲۰۱۷ اتفاقات بسیاری برای اوپل وجود آمد و به گروه خودروسازی پژو-سیتروئن پیوست. پس از آن به  گروه بزرگ استلانتیس ملحق شد. در حال حاضر شاهد نسل جدید آسترا هستیم.

اوپل با پلت‌فرم پژو در راه بازار

نسل ششم از هاچ‌بک محبوب آلمانی اوپل آسترا با پلت‌فرمی مشترک با پژو ۳۰۸ رونمایی شد. آسترا  دو روز پیش به صورت رسمی از سوی اوپل به جهان معرفی شد. اوپل آسترا جدید که در بازار انگلستان با نام واکسهال آسترا عرضه می‌شود، بر روی پلتفرم EMP-۲ گروه استلانتیس طراحی و تولید شده است. همچنین نسل جدید آسترا، اگرچه پلتفرم و ساختاری مشترک با پژو ۳۰۸دارد. اما طراحان سعی کرده‌اند تا از ساختار طراحی کامل متفاوت با پژو ۳۰۸ برخوردار باشد و به نظر می‌رسد که موفق بوده‌اند. از سوی دیگر این پلتفرم منعطف نسخه‌های هیبریدی و پلاگین-هیبرید روی آن ساخته می‌شود. زیرا این پلتفرم نسل جدیدی از پلتفرم‌های ساخته شده توسط گروه استلانتیس است که نسبت به سایر پلتفرم‌های ساخته شده توسط زیر مجموعه‌های این برند، متفاوت است.

اوپل با پلت‌فرم پژو در راه بازار

در نمای جلو با چراغ‌های LED ماتریسی روبه‌رو هستیم که از طریق یک جلوپنجره مشکی براق به یکدیگر متصل شده‌اند. از سوی دیگر چراغ‌های مه‌شکن نیز به خوبی در سپر قرار گرفته‌اند. همچنین خطوط تیز روی کاپوت و سطوح تخت آن و طراحی چراغ‌ها چهره‌ی اسپرت و هیجان انگیزی را به این هاچ‌بک بخشیده است. به عبارت دیگر این نوع طراحی از المان‌های زبان جدید طراحی اوپل بهره می‌گیرد. در نمای جانبی نیز سقف و ستون‌های مشکی در کنار ستون C زاویه‌دار و همرنگ بدنه جلب توجه می‌کند. اوپل ادعا می‌کند که نسل جدید آسترا دارای خطوط «کوپه مانند» است که به جذابیت آن افزوده است. زیرا فرم کوپه در ترند جدید طراحی جذابیت ویژه‌ی به استایل بدنه می‌بخشد.

از طرفی در نمای عقب نیز شاهد استفاده از چراغ‌های باریک و زاویه‌داری هستیم که بی‌شباهت با چراغ‌های فولکس واگن گلف نیست. به طور کلی نسل جدید آسترا برخلاف برادر فرانسویش، پژو ۳۰۸، که استایلی عضلانی، پف کرده و اغراق آمیز دارد. از یک طراحی ظریف، منطقی و به دور از هیجانات فرمی اضافی برخوردار است. این نوع طراحی جذابیت خاصی به آسترا جدید می‌دهد.   در زمان ورود به کابین خودرو شاهد طراحی نوین و جدید هستیم. در کابین تغییرات چشمگیری، به خصوص در مقایسه با نسل قبل ایجاد شده است. از جمله این تغییرات می‌توان به استفاده از دو صفحه نمایش ۱۰ اینچی اشاره کرد. طراحی دو نمایشگر علاوه بر فضای مدرن، کابین متفاوت و جدیدی را در اختیار سرنشینان می‌گذارد. اما به طور کلی سبک طراحی داخلی اوپل آسترا مینیمال است. علاوه بر این موارد فرمان سه شاخه به همراه شیفترهای تعویض دنده قرار گرفته در پشت آن نمایی زیبا و اسپرت را به وجود آورده است. از جمله امکانات داخل کابین نیز می‌توان به نمایشگر هدآپ دیسپلی و دوربین ۳۶۰درجه‌ی اشاره کرد.

اوپل با پلت‌فرم پژو در راه بازار

اوپل هنوز اطلاعاتی درباره‌ی پیشرانه‌های آسترا ۲۰۲۲ منتشر نکرده است. اما آنچه که پیش‌بینی می‌شود این است که باتوجه به یکسان بودن پلتفرم این هاچ‌بک آلمانی با برادارن فرانسوی اش یعنی پژو-سیتروئن، از قوای محرکه مشترک با دو نسخه جدید پژو ۳۰۸ استفاده شده می‌شود. همچنین تنوعی از پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و هیبریدی و شاید پلاگین-هیبرید در دسترس خریداران باشد. سفارش گذاری نسل جدید اوپل آسترا از پاییز سال جاری میلادی آغاز می‌شود. اوپل از اوایل سال ۲۰۲۲ تحویل به خریداران را آغاز می‌کند.

کد خبر: ۹۹٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha