۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
آبزی‌پروری در خراسان شمالی جایگزین برنج‌کاری شد
مدیر امور شیلات خراسان شمالی:

آبزی‌پروری در خراسان شمالی جایگزین برنج‌کاری شد

بجنورد- مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: کاهش ۵۰ درصدی باران و گسترش خشکسالی در ۸۲ درصد برنج‌کاران این استان را به سمت پرورش ماهی سرد آبی کشاند.

به گزارش بازار به نقل از سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، مهدی میرقراچولو بابیان اینکه آبزی‌پروری در خراسان شمالی جایگزین برنج‌کاری شده است، اظهار داشت: بر اساس بررسی‌ها باروی آوری کشاورزان برنج‌کار به تولید ماهیان سرد آبی در سال جاری میزان تولید آبزی در این استان بیش از ۲۰۰ تن افزایش یافت که پیش‌بینی می‌شود این میزان همچنان روند صعودی به خود بگیرد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته حدود دو هزار ۵۰۰ تن از مزارع آبزی‌پروری این استان ماهی تولید شد که پیش‌بینی می‌شود این تولید در سال جاری به بیش از دو هزار ۷۰۰ خواهد رسید.

مدیرامورشیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از برنج‌کاران خراسان شمالی خواست در سال زراعی جاری که به دلیل کمبود شدید آب با محدودیت و حتی ممنوعیت کشت برنج مواجه‌اند، می‌توانند در استخرهای کشاورزی خود به پرورش ماهی بپردازند.

به گفته میرقراچولو تولید ماهی در استخرهای کشاورزی می‌تواند سود بیشتر از تولید برنج عادی برای این کشاورزان داشته باشد.

وی گفت: پرورش ماهی در استخرهای آب کشاورزی می‌تواند سود دو سر را نصیب کشاورزان برنج‌کار داشته باشد به‌طوری‌که پس از پرورش ماهی، از آب می‌توانند برای زراعت نیز استفاده کنند.

میرقراچولو شمار مزارع پرورش ماهی گرمابی خراسان شمالی ۹۰ و مزارع سرد آبی ۹۷ فقره است که هم‌اکنون ۲۰۰ تولیدکننده در حوزه آبزیان و شیلات این استان فعالیت دارند.

کد خبر: ۹۹٬۷۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha